MARDİN!!! FARKLI KÜLTÜRLERİN EV SAHİBİ

Merhaba reçellerim bu güzel hafta başında hepinize mutlu haftalar diliyorum.
Gezi postlarına öncelikle gezdiğim yerlerde beni en çok etkileyenlerle başladım. Sırayla yayınlıyorum biliyorsunuz…
Bu gezi postlarını sevdiğinizi biliyorum o yüzden bugün farklı kültürlere ev sahipliği yapan içinde farklı dinleri içerisinde barındıran Mardin’den sesleneceğim sizlere..
İlk bakışta gelin edasıyla süzülen Mardin sizi ilk görüşte kendine çekiyor. Evlerinin taş yapıtlar olması ve bu taşların özellikli olması ayrıca onu ilginç bulmanız için yeterli bir sebep. Mardin evlerinde kullanılan taş ilk etapta yumuşak kesilebilen, güneşe bırakıldığındaysa kaya gibi sertleşen bir taş, yazları serin, kışları sıcak tutma özelliğine sahipmiş. (Oradakiler böyle söyledi)
Aynı anda kliseleri ve camilerinden yükselen seslerle sizi adeta film gibi alıp götürüyor. İnsanlarının sıcaklığı da ayrıca kafalarda oluşan oraların farklı düşüncesinin, beyninizde kırılmasına sebep oluyor.
Biz gittiğimizde kum fırtınasına denk geldik ve Mardin’i çok net kareleyemedik. Ama yine de bizim Mardin den etkilenmemizi engelleyemedi.
KUM FIRTASINDA MARDİN

MARDİN EVLERİ VE GÖRÜNÜŞTE MARDİN...





DEYRULZAFARAN MANASTIRI
İsa’dan sonra 5. yüzyılda inşa edilen Deyrulzafaran Manastırı, muhteşem mimarisi yanında Süryani Kilisesi’nin önemli merkezlerinden biridir. 1932’ye kadar 640 yıl boyunca Süryani Ortodoks patriklerinin ikametgah yeriydi. Hala da kendilerini her şeyden çekmek isteyen, kendileriyle kalmak isteyen ibadet etmek isteyen her patrik buraya geliyor ve günlerce çıkmadan kalıyorlarmış. Mimarisi ve heybeti sizi etkilemeye yetiyor da artıyor zaten:)



















Mardin den sonra aslında benim daha çok beğendiğim MİDYAT’a geçtik ama onu ayrı postlayacağım oranın telkari işi gümüşlerini ve konaklarını ayrıca paylaşacağım…
MİDYAT  postunda buluşmak üzere sevgiyle kalın...:)

21 yorum:

Urfalı dedi ki...

Harika Bir Paylaşım Ellerine Sağlık, Mardini gören birisi olarak, zaten urfamla yakın iki komşu şehir, Taştan evler gerçekten yazları serin kışları sıcak tutar...
En çok sevdiğim özelliği ise 3 dinin bir arada yaşaması ve bir yandan ezan sesi diğğer taraftan kilies çanlarının sesi ile mardin çok sesli duruşu ile halkına seslenip kuçaklar..
Kürdü, Türkü, Arap ve Süryanisi ile birlikte yaşayan güzel bir halktır.....

Sevgiyle Kalın..

Kiymet dedi ki...

iyi haftlar oncellikle:)
mardine bende gidip gezmeyi cok istiyorum, sayende gormedigim yerleri goruyorum:):)
Fotograflar hariak, turkiyemin her kosesi ayri guzel...
Midyat postunuda merakla bekliyorum ;)
Sevgiler!

Nini Nileud dedi ki...

Reçelim süper fotoğraflar! ben buraya da gitmek istedim şimdi! imrendiriyorsun ama iyi ki de yapıyorsun:)

sana da güzel bi hafta dilerim, sevgilerrr

Adsız dedi ki...

En çok görmek istediğim yerlerden biri, paylaşım için tşk:))

Kuzununannesi dedi ki...

super esım bırkac kez gıttı sıra bırlıkte gıtmeye geldı cok ama cok guzel oldugunu tarıh koktugunu bıluıyordum...gezı postlarına devam bayılıyorum gorsel solen ve sıcacıkkkk

Unknown dedi ki...

Yine çok güzel fotoğraflar paylaşmışsın :)Mardin bence çok gizemli bir şehir...Oldukça da güzel.Ama en güzeli tüm dinlerden farklı kültürlerden insanların huzur içinde yaşayabilmeleri ;)

PAPİŞ STYLE dedi ki...

Ben de Mardin' tam 10 yıl önce gitmiştim.Çok etkilenmiştim ordan. Çok değişik, büyülü bir havası olan bir yer. Mardin'in kızlarının da çok güzel olduğunu söylerler:) Ama yöresel yemeklerden oluşan resimler yok heralde Reçelim.Asıl bu gezilerin yemek bölümlerinde çok merak edilesi, biliyorsun di mi:)

Midyat'ı çok okumak istiyorum.Haydi elini çabuk tut:)))

hayatreceli dedi ki...

beğeninizr çok mutlu oldum reçellerim sizlere Türkiye turu yaptıracağım..

papişim soruna cevap vereyim güneydoğunun her yeri et o yüzden resimlerini çekmedim bide biz yemek resimleri çekmeyi pek sevmiyoruz çok değişik olacak ki ancak öle çekeceğiz böyle işte o günde Midyatta haşlama et yemiştik :)))

Kuulumsu Kadın dedi ki...

ne güzel bi'post olmuş bu! insanın o fotoğrafların içine giresi geliyo. insallah bi'gün gitmem mümkün olur. güzel haftalar olsun! :)

Stil Direktoru dedi ki...

Benden de sana ah ah ülkem gibisi yk özledim oraların tarihi dokusunu sağol canım gitmiş olduk yeniden

Unknown dedi ki...

Ne güzel bir paylaşım , fotoğrafların hepsi birbirindne güzel...Çok keyif aldım bu postundan :)

cerenim.com dedi ki...

Fotoğraflar harika!

Unknown dedi ki...

kesinlikle harıka ya net gosteremedım de ne demek reçelim :) ozendım valla Mardin'e gitmeyi inan ben de cok istedim.. sevgiler!

Adsız dedi ki...

mükemmel. mardin'i çok merak ediyorum. umarım ben de gidip görebilirim. gezip görmek ne güzel :)

birincisin dedi ki...

Mardin evlerini bende çok merak ediyorum ve ilk görmek istediğimiz yerler arasında.Şimdi senin fotoğraflarınla biraz daha tanıdık ama belki bu yaz kim bilir ,rotamız Mardin olabilir.SEVGİLER:)

pastabahçem dedi ki...

mardin çok merak ettiğim ve gezi listemde en üst sıralarda okadar güzel resimlemişsinki bir an önce ziyaret etmek istiyorum bu güzel ve otantik şehri.. sen benim ceviz reçelimsin buarada farklı leziz bir tad var çünkü blogunda sevgiler

zeynep dedi ki...

Mardin çok merak ettiğim ve görmek istediğim bir şehir , fotoğraflar çok güzel , teşekkürler .

LeylaK dedi ki...

çok merak ediyorum ben de. ama Mardinden ziyade yemeklerini :) harika fotoğraflar.

pinkly dedi ki...

çok güzel bir paylaşım olmuş tatlım :)

NoNo dedi ki...

Reçelim sayende Türkiye turu yapıyoruz. Gezmelerine sağlık tatlım.
Bu da diğerleri gibi çok güzel bir gezi postu olmuş. Her zamanki halim yahu desene :P
Öpüyorum
Sevgiler,saygılar,öpücükler
NoNo'cuk :)

hayatreceli dedi ki...

canlarım ciğerlerim ne güzel bir dostluk bu böyle valla sizlerle tanıştığım için o kadar mutluyum ki anlatamam gezeceğiz hep birlikte gezeceğizz:))

öperim her birinizi ayrı ayrı..

Blogger tarafından desteklenmektedir.