SULAR ALTINDA KALAN BİR TARİH HALFETİ...

Günaydın, günaydın reçellerim bu hafta son gezi postumuzu yayınlıyoruz. Şanlıurfa şehrimizinde sonuna gelmiş bulunmaktayız bugün. Sizlere bugün sular altında kalan ilçe HALFETİ den sesleneceğim...

Halfeti Urfa ilimize bağlı ama, Gaziantepe daha yakın olmasından dolayı Halfeti halkı bütün ihtayaçlarını Gaziantep ten karşılıyor. Asurların, Arapların, Bizanslıların yaşam sürdüğü adeta bir tarih yeridir. Ortasından geçen deli FIRAT nehrinin bir çok şeye şahitlik etmesi insanı düşününce etkiliyor. Oradakiler Fıratın bir zamanlar çok şiddetli aktığını söylediler ama şimdilerde 2000 yılında BİRECİK barajının suyu ile birleşince Fırat yok olmuş ve bir çok kısım sular altında kalmıştır.

Sular altında kalan yerleri görmek için özel tekneler yapmışlar turizm amaçlı, bizde bunlardan bir tanesini kiralayıp zümrüt yeşili sularda yol aldık...bir çok evin caminin üstünden geçerken yaşanmışlıklara bir şahitte biz olduk...




SULAR ALTINDA Kİ HALFETİ




ESKİLERDEN KALMA KALE RUM KALE BURAYA ÇIKILIYOR TEKNE YANAŞTI VE BİZDE ÇIKTIK...


KALEYE ÇIKAN MERDİVENLER...


SORDUK BU NEDİR?  DİYE BURASI ZAMANINDA SU DEPOSU GİBİYMİŞ BURADAN SU İHTİYACI KARŞILANIRMIŞ


ANTEP FISTIĞININ AĞACI:))


SULARLA BİRLEŞEN CAMİİ


CAMİNİN ÇATISINI GÖRÜYORSUNUZ:(


BURASI ÇAY BAHÇESİ GİBİ SU ALTINDA KALAN YERLERİ TURİZME KAZANDIRMAK ADINA BİRÇOK ŞEY YAPILMAYA BAŞLANMIŞ BURAYI TEYZE İLE AMCA İŞLETİYOR BİZDE TEKNE İLE YANAŞIP BİR ÇAYLARINI İÇTİK TABİ Kİ:))


VEE SULAR ALTINDA KALMADAN ÖNCEKİ HALFETİ ORTASINDA FIRAT İLE BİRLİKTE BU RESMİ HALFETİ GİRİŞİNE KOYMUŞLAR SULARDAN ÖNCE VE SONRA DİYE ORADAN ÇEKTİK..


Halfeti halkı yeni halfetiye alışmış alışmasına ama anılarını, hatıralarını hiç unutmamışlar...

Haftaya yeni gezi postlarında buluşmak ümidiyle reçellerim mutlu günler...:) 

16 yorum:

urfali dedi ki...

Güzel Kareler Seçmişsiniz..tebrikler..

zeynep dedi ki...

Çok güzel bir yermiş gerçekten , suyun rengine bayıldım , ben de seninle birlikte gezmiş gibi oluyorum , teşekkürler.

Şehirler Arası Aşk dedi ki...

Reçelim sen bunları yayınladıkça benimde gidip oralara kaybolasım geliyor çok güzel.

hayatreceli dedi ki...

çok teşekkürler @urfalı

@zepnepçim sizlere bu hazzı tatırabiliyorsam ne mutlu bana:))

PINKY FASHION dedi ki...

reçelim seni gezi postların ayrı bir güzel oluyor, h,ç görmediğim bilmediğim yerleri tanıtıyorsun. antep fıstığı düşkünü biri olmama rağmen ağacını ilk kez bloğunda gördüm:)

Adsız dedi ki...

şekerimmm hala Urfadaysan görüşelim lütfenn ben 1 haftadır girmiyorum yeni görümm mail at bana cevabı acil olarak öptümmm!!

sedindunyasi.blogspot.com

birincisin dedi ki...

Çok güzel resimlemişsin gezilerini seninle sanki bizlerde oraları gezmiş oluyoruz...Harika yerler..Sevgiler:)

Kiymet dedi ki...

sayende geziyorum valla :D cok guzel kareler yine, keske bende bu kadar cok gezebilsem... bayildim gercekten :) orda olmak vardi... her seferinde oyle diyorum sonra dalip gidiyorum valla :)

Stil Direktoru dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın ülkem gibisi yok!
Bayılıyorum gezi yazılarına, seni ekmeğe sürüp yerim kızım .)
Öperim çokca!

hayatreceli dedi ki...

@pinkyfashion canım bir nebze olsa tanıtabildiysem ne mutlu bana:)

@sedimm mailde zaten analttım sana:))

@birincim saol bitanem öperim:)

@küçükşeylerim canım yaşın daha küçük önünde uzanan ömürde mutlaka sende gezersin:)teşekkürler canım

@edoşumm canım şekerparem çok teşekkür ederim canım bende seni yerim çıtır çıtır:))

kocaman sevgiler hepinize...

!! HASKUMAS !! dedi ki...

Ay çok beğendim harika yerlermiş yakınızda biz Urfaya,Antepe mutlaka gidip görmek istiyorum paylaşım için saol

Senden Benden Bizden dedi ki...

Harikaaa :) Mimlendin canım...

HerbiRenk dedi ki...

çok güzelmiş:) gidesim geldi:)

hayatreceli dedi ki...

@haskumaşım geç bile kalmışsın madem yakınsın ilk fırsatta mutlaka gidin:)

@senden benden bizden canımm bakıcam tatlım:)

@herbirenk durma bence hemen git canım:))

Saadet dedi ki...

yine harika fotoğraflar...

Adsız dedi ki...

Değerli blog yöneticisi paylaştığınız makaleler bize çok yardımcı oluyor Dell dizüstü servis ekibimiz çalışmalarınızda başarılar diler.

Blogger tarafından desteklenmektedir.