ACİL TARAFINDAN ÇORBA..:)

Bugün değişik bir şeyler yapmak istedim. Her gün dostluklardan, hayattan bahsetmek yeter arada bir yemek içmek gerek :)

Salı akşam eve geldiğimde üzerimde işin vermiş olduğu yorgunluk var tabi, doooğruu mutfağa yemek yapmaya, evde yemek yok offfflaya puffflaya napayım napayım derken karar vermem lazım koca gelecek karnı açççç :) ve dolabı açtım. Dolapta pek iç açıcı olmamakla birlikte iki adet kabak, bir adet havuc kalmış:) bunlarla ne olur ki şimdi ama dediysem de kendime verdiğim bir gazla sen bundan bir şeyler çıkarırsın dedim girdim internete çünkü olsa olsa bunlardan çorba olur dedim başladım çorba tarifi bakmaya;

http://tuzluvesekerli.blogspot.com adresinden (bu arada burası Eylem’in mutfağı, bu blogta çok tatlı güzel şeyler var benden söylemesi) kremalı kabak çorbası tarifini buldum okudum ama oradaki tarifte mercimekte vardı ve mercimek canım çekmedi birde ben çorbayı taneli severim onunkinde rondodan geçiriliyordu. Neyse bende aynen daha öncede yaptığım gibi kafama göre değiştirdim ve ortaya hayat reçeli gibi bir çorba çıktı veeee bayıla bayıla içtik gelelim tarifeee:)

MALZEMELER
2 tane kabak
1 tane havuç
1 adet soğan
2 yemek kaşığı un
3 su bardağı su
2 su bardağı süt (ben keçi sütü kullandım daha sağlıklı ve leziz pastorize keçi sütlerini bulmak mümkündür hanımlar)
Tereyağ + sıvıyağ

Dereotu
Küp küp doğranmış kırmızı biber (dereotuyla, kırmızı biber benim dondurucuda vardı)

OLUŞMA AŞAMASI:)

Soğanlar küp küp doğranır tereyağı + sıvıyağ karışımında sotelenir. Kabak ve havuç rendelenir.
Rendelenen sebzeler sotelenmiş soğanların üzerine eklenir biraz söndükten sonra üzerine 2 yemek kaşığı un katılır. Çevirerek unun her yere dağılması ve kavrulması sağlanır.
Sonra üzerine 3 bardak su yu bir çırpıcıdan yardım alarak sebzelerin üzerine yavaş yavaş verilir.
Burada dikkatli olunması gerek çünkü un sebzeleri topaç yapıyor iyice açmanız gerek. Açıldıktan sonra 2 su bardağı sütüde ilave edelim.
En son dereotu ve doğranmış kırmızıbiber ekleyelim. Benim dondurucuda olduğundan direkt içine attım ama tazeyse de direkt konabilir sadece kaynama süresini biraz uzun tutabilirsiniz.
Kaynamaya bırakılır. Yaklaşık 15 dak. Pişirilir.

Ortaya kreması zengin sebzeleri yönünden vitaminli kavrulmuş un kokusuyla içilmeye layık bir çorba çıktı.
Üzerine kıtır ekmek ve karabiberle harika oluyor ama siz kafanıza göre takılın ne isterseniz onu serpin anacımmmm..

Evet ben süperim yaa bende böyle acayip çorba tarifleri vardır arada paylaşıcam valla herkes okusun vitaminli bir millet olalım değil mi ama ?

Haydi bakalım afiyetler olsun efendimmmmm:)

21 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Eline sağlık.Kabak çorbasını çok severim.Harika olur.Sevgiler.

hayatreceli dedi ki...

afiyet olsun sevgilerle:))

Deniz dedi ki...

Ben de en çok havucu severim yemeklerde. çorba çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık! ben de sizi beklerim bloğuma, sevgiler.. :)

www.LensMarket.Com

hayatreceli dedi ki...

izleyiciniz oldum sevgiler:)
sizde olursanız sevinirim deniz cim:)

GüzelGül dedi ki...

sorun var herhalde izleyicin olamiyorum :(((

Mein Blog/Blogum

hayatreceli dedi ki...

yok izleyimsin sen zaten güzel gül izleyiciler kısmında resmin var:))

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım şifa dolu bu çorba,ohhhh,yarasın

hayatreceli dedi ki...

merhaba zeymuran teşekkürler canım:)
cafe ne izleyici oldum sende bana olabilirmisin:)

balböcükleri dedi ki...

şifa deposu olmuş böcüklere denenir.

hayatreceli dedi ki...

ohh yarasın efendim :)))

Unknown dedi ki...

Sıcacık sıcacık,en sağlıklısından içerim kocaman bir tabak..:))
Ellerine sağlık canım
Takibindeyiiiiim.

Mertör dedi ki...

ohh canım çekti vallahi, zaten grip gibiyim, biri bana da çorba yapsa keşke...

hayatreceli dedi ki...

hayat cafe ciğim çok teşekkkürler gel ben sana yaparım:)

lacivert çiğim canım benim çok teşekkkürler:)

PAPİŞ STYLE dedi ki...

Senin o yaratıcılığın heryere değer, sen yaparsın canım.Ellerine sağlık, afiyet şeker olsun.ve böyle her telden yazman harika.Her ama her konuda yaz.Çünkü sen yazma işini çok iyi biliyorsun.Yetenek sizsiniz Nesrin hanım:-)) Pardom Reçel hanımcım:-)) seviyorum seni.

hayatreceli dedi ki...

canımsın sen en değerlimsin sen olmasaydın ben bu blog işine giremezdim ve bunları hiç paylaşamazdım iyiki varsın papişim
seni seviyorum:))

PAPİŞ STYLE dedi ki...

Nesriiin,
bloguma bakar mısın lütfen:-)) Minik bir sürprizim var:-))

http://papis-style.blogspot.com

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

çok sevdiğim bir çorba çok lezzetli ve sağlıklı cnm ellerine sağlık bende genelde hazır çorba kullanmıyorum ve böyle çorbalar yapıyorum..

http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/

Stil Direktoru dedi ki...

haha başlık süper .)

reçelli yorum ayrı süper
gaza devam o zaman benden de sana lazanya tarifi gelsin veya çiğ börek

bakma kokoş değilim sadece her iş gelir elimden evellallah dene haklı kız dersin şeker öperim

http://www.stildirektoru.com/2010/01/yapls-asamalar-ile-lazanya-tarifim.html

http://www.stildirektoru.com/2009/04/bir-kadeh-sarabm-olmadan-cigborek-acmam.html

http://www.stildirektoru.com/2010/07/amsterdamdan-karnyarak-kombinim.html

http://www.stildirektoru.com/2010/05/gececi-sandvicim.html

hayatreceli dedi ki...

sevgili sonsuz dekorasyon pok teşekkürler seninde yaptıkların çok güzel artık bol bol izlerim neler yapıyorsun:))

sevgili stil direktörümüz sizi papişimden tanıyorum ne kadar eğlenceli ve sevgi dolu olduğunuzu biliyorum. Çok tatlısınız içinizin iyiliği yüzünüze yansımış:) izleyicim olduğunuz için ayrıca teşekkür ediyorum, tariflere gelince hmm bakalım deneriz sırayla sizin kadar güzelini yapamayız belkilim ama yenebilecek kıvamda olur herhalde..:))))

sevgiler:))

otuzundansonra dedi ki...

reçelim ,ellerine sağlık nefis gözüküyor

hayatreceli dedi ki...

otuzundansonracığım canımmm çok teşekküşr ederim canım beğendine sevindim:))

kekiğimmm canımmm iyiki varsın desteklerin için çok saol:)

Blogger tarafından desteklenmektedir.