Fırında Pazılı Makarna

Bugün günü leziz kapatalım, sizlere geçenlerde denediğim harika bir tarifi yazmak istiyorum. Makarnayı bin bir türlü şekillerde yaparız. Özel soslar hazırlarız, fırında yaparız ama bu sefer makarnayı pazılı yaptım fırında makarnanın farklı bir stili oldu. Pazılı makarna ya biz bayıldık ve severek tükettik, pazı ile makarna birbirine çok yakışmıştı.

 Malzemeler;
1 çay bardağıı sıvı yağ
1 adet orta boy soğan
yarım bağ pazı yaprağı
tuz, karabiber
4 adet yumurta
1 su bardağı süt
100 gr beyaz peynir ya da lor peyniri
100 gr rendelenmiş kaşar peyniri

Makarnayı haşlayın bir kenarda süzmeye bırakın, diğer tarafta soğanı yarım çay bardağı yağda kavurun, sonra doğradığınız pazı yapraklarını ekleyin iyice sönüşünce tuz ve karabiberi ekleyin 2-3 dakika daha kavurun. bir kapta yumurtaları, sütü, kalan yağı iyice çırpın en son peyniri de ekleyin ve bunu haşladığınız makarna ile karıştırın. Fırın kabını margarinle yağlayın ben tereyağı kullandım birazda un serpin tabanına sonra makarnalı karışımın yarısını dökün üzerine pazı kavurmasını ve sonra yine kalan makarnalı karışımı dökün. En üste rendelenmiş kaşar peynirini ilave edelim ve 200 derece fırında kaşarlar eriyip kızarana dek pişirin. Çıkartıktan sonar biraz dinlendikten sonra dilimleyip servis yapalım.
Afiyet Olsun...

5 yorum:

Hüzün Hüzün dedi ki...

Şu an karnım nasıl aç. Kalkıp bişeyler yemeye üşenirken karşıma çıkan bu tarifle dağıldım resmen. Makarnaya sadece fırında severim ve canım çekti. Pazı yok evde, bari başka türlü bi şekilde yapayım.
Ellerine sağlık:)

audrey dedi ki...

off Nesrin sabah sabah canım istedi önce lazanya makarna ile yaptığını sandım ama herhalde normal uzun makarna kullandın değil mi eline sağlık canım .-)))

Kızsal Şeyler dedi ki...

Nefis görünüyor ama ben acıktım yaaa nasıl canım çektiii :)

lezzettramvayı dedi ki...

foto muhteşem olmuş cnm

hayat reçeli dedi ki...

gerçekten enfes bir lezzet olmuştu kızlar kesinlikle deneyin derim. Şimdiden afiyet olsun:)

Blogger tarafından desteklenmektedir.