REÇELİMDEN BENEKLİ PASTA:)

İyi akşamlar reçellerim, yorgun bir gunun ardından ancak oturabildim bloğumun başına, bugun temizlik yaptım orasıydı burasıydı derken saatler geçmiş farkına bile varamadım:))
Bugun sizlere gecenlerde yapmış olduğum benekli pastanın tarifini vereceğim.

MALZEMELER:
3 yumurta
1 Su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı irmik
1 paket kabartma tozu
1 limon kabuğu rendesi
2 su bardağı un

MANTOLAMAK İÇİN:
Tereyağ
Mor haşhaş

ŞERBETİ İÇİN:
1.5 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
1 dilim limon



YAPILIŞI:
Önce şerbeti hazırlıyoruz. Şerbet soğurken biz pastamızı yapacağız. Şerbet için malzemeleri karıştır. 5 dak. kaynat kapat soğumaya bırak.
Yumurta ve şekeri iyice çırp, üzerine sıvı yağ, limon kabuğu rendesini, un, irmik ve kabartma tozu ekleyerek karıştırıyoruz. Kek kalıbını oda sıcaklığında ki tereyağıyla yağlıyoruz. Sonra haşhaş ile sıvıyoruz yağlanan kek kalıbını sağa sola hareket ettirerek haşhaşın her yere yapışmasını sağlıyoruz. hazırlanan kek kıvamında ki hamur bu kalıba dökülür. Önceden ısıtılmış 175 derecede ki fırında pişirilir. 
Kek fırından çıkınca 5 dak. ilk sıcaklığının çıkması için beklenir. Sonra üzerine şerbet gezdirilerek dökülür. Sonra kalıb ters çevrilir tatlı kalıptan çıkartılır. üzeri krem şanti ve isteğe göre çilek ile süslenir. Ben çilek kullanmadım sadece şanti kullandım. vee soğuyunca servis yapılır.

hem şık hemde leziz bir tatlı ve çok hafif oluyor insanın içini baymıyor. haydi afiyet olsun bakalım:))

4 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık canım...
harika görünüyor...
ama ben yanına çayda isterim :)

hayatreceli dedi ki...

tabiki şirinecim ne demek çay da koyarız hemen:))sen yeter ki iste...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım istedi:)

hayatreceli dedi ki...

çok teşekkürler haticecim:)hemen yap sende bence...

Blogger tarafından desteklenmektedir.