ŞİRİN Mİ ŞİRİN ŞİRİNCE:)(21 Aralığın Kıyamet Sığınağı))

Şirin reçellerim son zamanlarda en çok konuşulan konu 21 Aralık'ta kopacak olan kıyamet ve ayakta kalacak olan yer Şirince. Şuanda 60000 turiste ulaşmış ziyaretçilerin sayısı tabii ticaret açısından baya güzel bir rakam orada ki pansiyon ve restaurant sahiplerine gün doğdu anlayacağınız.

Yapılan yorumlara göre heryer alabora olucak birtek Şirince ayakta kalacak ticaret merkezi olacak. Bana saçma gelse de eğlence amaçlı bakıyorum olaya:)

21 Aralık'ta kıyamet kopar mı? bilinmez ama biz 2011 senesinde orayı ziyaret etmiştik ve konaklamıştık. Gerek yöre halkı, gerek evleri, yemekleri, şaraplarıyla  tam bir cennet. Sıcak. samimi, içten bir dünyada hissediyorsunuz kendinizi. Evleri çok güzel onlardan birinde kalma fırsatımız olduğu için şanslıyız.

Şirince köyü..
Özgün adı olan Kırkınca'nın efsanevi bir çağda dağlara vuran kırk kişiye atfen verildiği rivayet edilir. Rum telaffuzunda Kirkice, Kirkince ve nihayet Çirkince gibi biçimler alan bu ad, Cumhuriyet'in ilk yıllarında dönemin İzmir valisi Kazım Dirik'in talimatıyla Şirince şeklinde resmileştirilmiştir. nüfusu 687 kişidir.

Şirince'de gözleme, çöp şiş, yerel otlarla yapılan mezeler, Şirince köfte, keşkek, Efe kebap, çökertme, saç kavurma, kabak çiçeği dolması yiyebilir ve enfes meyve şaraplarından tadabilirsiniz.

Şirince evleri ve sokakları


Şirince de her daim el emeği göz nuru şeyler satan halkı görebilirsiniz.







Burası merkezi çarşı yani diğer bir deyişle burada şaraphaneler var şarapları tadabilirsiniz. Hediyelik eşyacılar, sabunlar, zeytinyağları..vs herşey bulmak mümkün.



Akşam yemeğimizi yediğimiz Artemis Restaurant ama tabi yaz olduğu için bahçesinde oturmuştuk.



Mis gibi Şirince şarabıyla meze eşliğinde yemeğimizi beklerken...masamız:)


Restaurantın gece ve Şirince'nin gündüz / gece görüntüsü.




Şarap aldığmız dükkandan bir bölüm, biz vişne şarabı ve üzüm şarabı aldık. Fakat her türlü meyvenin şarabı var oraya giderseniz mutlaka tadın yada alın...


Çok cici bir pansiyondu çok güzel ağırladılar bizi. Konakta sabah köy kahvaltısı hazırlayan pansiyonun sahibine buradan sevgiler...


Pansiyonun bahçesi:)



Bu soba tam 130 yıllıkmış pansiyonun bahçesinde çok ta güzel duruyordu ve ben ilk defa böyle çekmeceli bir soba gördüm:)



St. John kilisesi içeride tamirat vardı sadece girişini çekebildik..


Bir gezi postunu daha bitirdik hepinize mutlu huzurlu bir Çarşamba akşamı diliyorum reçellerim...

12 yorum:

birincisin dedi ki...

İyiyim canım,ziyaretine memnun oldum,her zaman beklerim.Güzel bir köymüş,sayende gezmiş kadar olduk canım,teşekkürler:)Kıyamet kopunca taş taş üstünde kalmayacak buna inanıyorum ben.Ama Şirince için ticaret açısından güzel:)Sevgiler:))

Gurme Şirine dedi ki...

bende saçma buluyorum :((
tabiki herkese saygım sonsuz...
herkes dilediğini yapabiliri :)

ama gerçektende çok şirince bir yermiş :))
fotoğraflara bayıldım canım...
teşekkürler...

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Kıyamet kopmayacak ki bunu Allahtan başka bir kimse bilemez.Allah Peygamberimize bile vaktini söylememiş .Yeni bir çağa girilecek falan deniliyor.bu doğru olabilir.Şirince en parlak dönemini yaşıyor desenize turist akımından dolayı.:))
Çok güzel bir yermiş.Gidilip görülmeli.
Teşekkürler

Unknown dedi ki...

Harika bir yer.21 Aralık safsatasıyla da güzel reklamı oldu.İn cin top oynardı sokaklarda ama şarapları bir harika.Herkes bir kere de olsa gidip görmeli şirinceyi,meryem ana kilisesini,efes,mileti :)

yildiz dedi ki...

Az kaldi,yasayip görecegiz.Resimler bir harika,sirinceye mi yerleselim bizde:)))
Bana da beklerim,sevgiyle ve dostca kalin

hayatreceli dedi ki...

@birincim canım her zaman gelirim tabiki kesin dönüş yaptım blog dünyasına:)öperim canım

@şirinem beğenine sevindim canım evet çok şirin bir yerdi:)

@yasemincim aynen bende senin gibi düşünüyorum Allah tan başka kimse bilemez sevgiler canım:)

@süslüm kesinlikle görülmeli bende şaraplarını çok beğenmiştim hatta dayanamayıp eve bile almıştım:)

@yıldızcım geldiğin için çok teşekkürler valla haklısın imkanım olsa hemen İstanbul'u hemen terkederim keşke yapabilsek:)
sevgiler canım..

Kadının Sesi dedi ki...

Koca Ege bölgesi yıkılacak ve Şirince ayakta kalacak. Elbette çok saçma ve zaten bunu çok kısa bir süre sonra göreceğiz. Biz neden inanmışız böyle saçma şeye diyecek gidenler. Haa bu arada zaten gerçek olsa bile biz bilmeyeceğimiz için yine saçma :)

Bu arada resimler de çok canlı. Tebrikler

hayatreceli dedi ki...

kadının sesi canım haklısın olmaz öyle şey banada saçma geldi..beğenin için çok teşekkürler..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Güzel yorumların için teşekkür etmek ve iade-i ziyarette bulunayım dedim bu güzel perşembe sabahında :)
Ne güzel dünyanın merak ettiği ve koşa koşa geldiği Şirince yi görme fırsatın olmuş,ne mutlu sana !
Bizlere de gezdirdiğin için ayrıca teşekkürler,Antalya'dan sevgiler :)

hayatreceli dedi ki...

özgürcüm ben teşekkür ederim beğendiğin ve ziyaretin için sevgiler :)

Adsız dedi ki...

kıyamet varsa herkes için her yer için var
inanç bakımından yetersiz insanlar Allaha buyruğuna inanmaktansa allahın var ettği bi köyde aryıyolar

hayatreceli dedi ki...

aynen cicileydicim saçma kopacaksa heryerde kopacak mutlu günler canım:)

Blogger tarafından desteklenmektedir.