ANTEP'TEN HATAY'A UZANAN BİR ÇİZGİ...:)

Merhaba reçellerim, uzun zamandır işlerin yoğunluğundan bir türlü bloğuma hakettiği zamanı ayıramadım. Ama artık denetimlerim bitti hayırlısı ile daha fazla vakit ayıracağım buraya ve siz güzel reçellerime...
Gezi blogları, yapmayı en sevdiklerimden, çünkü gezdiğim, gördüğüm  en güzel yerleri sizlere sunmak ve sizlerle paylaşmak benim için en büyük mutluluk o kadar çok var ki hangini önce hangini sonra diye diye kafama göre paylaşıyorum işte:). Bugüne kadar olan gezi blogları sizlerden çok beğeni aldı. Eee artık bana bu güzel gezileri paylaşmak kaldı..:)

Bugün sizleri bir uca götüreceğim, Antep'ten başlayıp Hatay'a, İskenderun'a uzanan bir yolculuk bu 2010 senesinde Doğu - Güneydoğu turumuzun bir durağıydı buralar. Yemekleri, insanları herşeyiyle sıcak samimi bir anıydı bizim için...

Antep te kalmadığımız için orasını fazla gezemedik geçiş yolumuz üzerinde bir iki foto karesiyle geçiştirdik ama bir gün sırf Antep'e gitmek istiyorum çünkü Antep öyle 1-2 saatliğe sığacak bir şehir değil...

Hatay'ın tarih kokan mekanları çok güzel, her birinde bir yaşanmışlık bir anı saklı. Geriye biz gezenlerin bu anıları keşfetmek kalıyor. Her bir duvarına, her bir karesine dokunarak yapcağız bu yolculuğu...

Hepinize kocaman sevgiler ve iyi seyirler...

                                                           GAZİANTEP KALESİ


GAZ,İANTEP ÇARŞISI RENKLER O KADAR GÜZELKİ ORADAN BİBER SALÇASI, KARABİBER VE DEĞİRMENİNİ ALDIK...



İSKENDERUN MEYDANI GÜNDÜZ VE GECE




BURASI ÇOK KUTSAL BİR YER BURASI HZ.HIZIR İLE HZ.MUSA'NIN BULUŞTUĞU NOKTAYMIŞ VE BURAYA İBADETHANE YAPILMIŞ TABİ BENDE İÇERİ GİRDİM AMA İÇERİDE RESİM YASAK OLDUĞUNDAN ÇEKEMEDİM. İÇERİDE MİS GİBİ TÜTSÜLER YANIYORDU VE GÜZEL KOKUYORDU...


TİTUS TÜNELLERİ

Samandağ ın 5 Km. kuzeyinde denize hakim yamaçlarda M.Ö. 300 yıllarında Seleuykos Nikator tarafından kurulan ve kurucusunun adı ile anılan şehirdir. Şehrin, dağın hemen bitiminde , dağdan gelen derelerin ağzında bir iç limanı vardı. Sellerin bu limanı Doldurması tehlikesi ortaya çıkınca imparator Vespasianus zamanında dağ delinerek bir tünel açılması kararlaştırıldı tünel Titus zamanında tamamlandı ve derenin önü bir duvarla kapatılarak sel suları , yüksekliği 7 mt. genişliği 6 mt olan bu tünel vasıtası ile uzaklara akıtıldı , böylece limanın dolması engellenmiş oldu. 130 mt si tünel , kalanı açık kanal halinde olan tünelin uzunluğu girişten Çevliğe kadar 1380 mt. dir






TİTUS TÜNELLERİNDE BİR ÇOK KAYA MEZAR VAR AMA EN ÖNEMLİSİ BEŞİKLİ MAĞARA KAYA MEZAR ANITI...O ZAMANLAR ZENGİNLER BURAYA GÖMÜLÜRMÜŞ DEVLETİN İLERİ GELENLERİDE AYNI ŞEKİLDE...






DOĞASINDAN BİR KARE:))



BURASIDA ÇOK KUTSAL HRİSTAYANLAR İÇİN;
DİNLERİNİN İLK KABUL EDİLDİĞİ VE YAYGINLAŞMAYA BAŞLADIĞI VE AZİZ PETRUS' UN İLK VAAZINI VERDİĞİ YERMİŞ. O KADAR ESKİ Kİ KAÇ YILLIK OLDUĞU TAM BİLİNMİYOR...

St. Pierre Kilisesi, kendilerini ilk kez “Hıristiyan” olarak adlandıran insanların dinsel yaşamına tanıklık etmiş, Hıristiyanlık dininin, özellikle Aziz Petrus’un ilk Papa olarak kabul edilmesinden dolayı Katolik inancının Dünya’ya yayılmasında bir merkez konumunu kazanmıştır.

St. Pierre Kilisesi, Asi Nehri’nin batısında, Hac Dağı’nın batı eteklerinde yer alır. Kesin inşa tarihi bilinmemekle birlikte Aziz Petrus’un ilk kez vaaz verdiği yer olduğuna inanılan mağaranın dışına, Hıristiyanlığın Roma Devleti tarafından resmi din olarak kabul edilmesinden sonra yapılan eklemelerle kilise formunu kazanmıştır.






BİR DAĞIN İÇİNİ OYMUŞLAR GİZLİ GİZLİ TOPLANIYORLARMIŞ.




HABİBİ NECCAR CAMİİ HZ. İSA'NIN İKİ HAVARİSİ NİN MEZARI BURADA YANİ BURADA YATMAKTADIR.



BURASIDA NECCAR CAMİİNİN KARŞIASINDA Kİ NECCAR CAFE BURADA ENFES YEMEKLER YEDİK EE TABİ OZAMANLAR BLOĞUM OLMADIĞI İÇİN YEMEKLERİN RESMİNİ ÇEKMEDİM ŞİMDİ OLSA HAYATTA KAÇIRMAM AMA KISMET BELKİ BİR GÜN YİNE GİDERİZ.. HARİKA BÖREKLER, TATLILAR VE DOLMALAR YEDİK. HEPSİ YÖRESEL TATLARDI. HATAYIN MUTFAĞI BENDEN 10 PUAN ALDI.


TARSUS ŞELALESİ

Tarsus ilçe merkezinin kuzeyinde Berdan ( Kydnos ) Çayı üzerindedir. Berdan nehrinin bu bölümünde nehir suyu 4-5 metrelik bir yükseklikten dökülerek şelale meydana getirmektedir. Romalılar döneminde şelalenin bulunduğu alan nekropol ( mezarlık ) olarak kullanılmıştır.
Şelalenin bulunduğu alanda konalemera yapıya sahip kayalara oyularak yapılmış mezarlar nehrin akış yükseltisi altında ortaya çıkmasından sonra oldukça tahrip olmuş durumdadır.



                                                               YEDİ UYUYANLAR
ASHAB-I KEHF

BURASI BENİ ÇOK ETKİLEDİ ALLAHIN VARLIĞINI NELER YAPABİLECEĞİNİ BİR KEZ DAHA DERİNDEN HİSSETTİM...ONCA SENE UYUYUPTA HİÇ BİR ŞEY OLMAMIŞ GİBİ KALKMALARI ÇOK AMA ÇOK ETKİLEYECİ...

Geleneksel anlamda hikâyeye göre Ashab-ı Kehf denilen gençler, bugün yeri konusunda çeşitli rivayetler bulunan Efsus (Efes) şehrinde yaşıyorlardı. Bunlardan altısı sarayda görevli, hükümdara yakın kimselerdi ve hükümdarın müşavere heyetindeydiler. Onun sağında ve solunda bulunurlardı. Sağındakiler Yemliha, Mekselina ve Mislina idi. Bunlara “Ashab-ı Yemin” denmiştir. Hükümdarın solunda bulunanlar ise, Mernuş, Debernuş ve Şazenuş'tur. Bunlara da “Ashab-ı Yesar” denmiştir.

Hükümdar Efsûs (Efes)'a gelip, onları sorar. Kaçtıklarını haber alıp saklandıkları mağrayı öğrenince adamlarıyla mağaraya gider ve mağaranın ağzını onları öldürmek maksadıyla kapattırır. İnanca göre gençler ölmez, yüzyıllar boyunca uyumaya devam ederler. Sonunda ise ilahi bir şekilde uyandırırlar. Ne kadar süre kaldıkları tam olarak bilinmemekle birlikte Kehf suresine göre süre 309 senedir.



UYUDUKLARI YER. BURASI ÇEVRİLMİŞ GİRİLMİYOR MAĞARANIN İÇİNDE GEZEBİLİYORSUNUZ.


TABİİ BEN HER ZAMANKİ GİBİ GEZMENİN DIŞINDA DUALARIMI DA ETTİM TABİKİ:)


Bir gezinin daha sonuna geldik reçellerim bir daha ki gezide buluşmak üzere hepinizi kucaklıyorum :)))

8 yorum:

DaRmAn dedi ki...

geçen yıl GAP gezisinde görmüştüm buraları,çok güzel yerler.. fotğraflar harika tekrar anılarımı tazeledim,iyi geldi :))

gülümse dedi ki...

antep çok büyük ve çok güzel bir şehir,hatayı ise hep görmek istemişimdir ama kısmet olmadı,sayende bilgi edinmiş oldum

Kuzununannesi dedi ki...

recelcım benı unuttun sen nerelerdesın:))) antebe bayılmıstım bende aynı foto ve posttan bende de var nasıl guzel degılmı her kosesı guzel ulkemın:))

Nuray dedi ki...

Paylaşımınız çok güzel,okurken bir yandan keyif aldım,bir yandan duygulandım.Paylaştığınız birbirinden hoş resimlerle beni memleketim İskenderun'a götürdünüz,teşekkürler,sevgiler:)

guzellerguzelinergiz dedi ki...

anlatım ve resımler harıka
emegıne saglık :)

Adsız dedi ki...

oturduğum yerden gezmek ne güzel oluyormuş:) aslında gezdiğim yerlerdi ve tekrar fotoğraflarla o günleri yaşadım..güzel oldu güzel ...canım sana kucak dolusu sevgiler yolluyorum

hayatreceli dedi ki...

@darman anılarını canlandırdıysam ne mutlu:))

@gülümse canım inşallah birgün hataya da gitmek nasip olur..

@kokoşummmm canımm unuturmuyum asla unutmadım ama bu aralar bloğuma vakit ayırmakta zorlandım canım ama inşallah bundan sonra tatlımm kokoşumm:)

@nuray canım memleketin ne güzelmiş bende çok sevdim:)

@nergizcim çok teşekürler canım..

@sevdecim bende sana kocaman öpücükler yıolluyorumm :)

reçellerim benimmm iyiki varsınız:)))

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Sanki gitmiş kadar oldum...

Blogger tarafından desteklenmektedir.