MARTENİÇKALAR ÇIKSIN MART GELDİ:))

Evet reçellerim doğru duydunuz Mart ayında Bulgaristan göçmenlerinde bir adet vardır. Marteniçka takarlar daha çok çocuklar yapar bunu ama büyüklerde evlerinde bir yerlere asarlar anlamı Mart güneşi yakmasın diyemiş:) Batıl inançlar işte bayram edasında kutlamalar yapılırmış Bulgaristan da ama tabi şimdilerde İstanbul'da yapılmıyor. Kayınvalidemlerden dolayı bende evlendiğimden beri mutlaka evime asarım ben çıkardım bile evlerimiz şenlensin bereketli olsun :)

Marteniçka kırmızı ve beyaz ipliklerden yapılıyor. Çeşitli şekillerde yapılmakta bileklikler, yaka süsleri, ev süsleri ...vs

Benim ki aşağıda erkek ve bayan figürü yaptık biz ipliklerden haydi bakalım duyan duymayana duyursun:))


4 yorum:

Melislicious dedi ki...

aaaaaaa benim anaenm Bulgaristan göçmenidir, birüsür şeyden bahseder aslında ama bunu ya hatırlamıyorum yada bahsetmedi:))) Sorucam ona da merak ettim şirin bir adet. Çok severim ben de göçmen adetletini, yemeklerini, hep onlarla büyüdüm:)))

Gurme Şirine dedi ki...

böyle bir kutlama olduğunu bilmiyordum :(
figürler çok hoş olmuş...
ellerinize sağlık canım...

hayatreceli dedi ki...

@Meliscim mutlaka sor anane ne mutlaka biliyordur:)

@şirine evet var canım ama göçmenler yapıyormuş bende bir bulgaristan göçmeniyle evlenince öğrendim:)

hayatreceli dedi ki...

bu arada beğenilerinize çok teşekkürler reçeller:)

Blogger tarafından desteklenmektedir.