KARA KIZ KEKİ...:)

Mutlu pazarlar reçellerim ayy sormayın bu aralar pek bir yemeğe sardım. Evde olunca tariflerden tariflere geziyorum haha:) sigarayı bıraktım bugun 14 günüm bir daha dönmeyi asla düşünmüyorum inşallah dönmem böyle çok rahatım çokk:))
Bugün sizlere gecenlerde yaptığım kara kız kekini anlatacağım harika bir tatlı oluyor pasta gibi yemeye doyamıyorusunuz bir çoğunuz biliyordur ama ben yinede benim yaptığımı anlatmak istedim...




MALZEMELER;
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
2/3 su bardağı sıvı yağ
2 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un



SOSU İÇİN;
1 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı kakao




YAPILIŞI;

Yumurta ve şekeri bir güzel çırpın. 
Süt ve sıvı yağı ekleyip, 1-2 dakika daha çırpın. 
Kakao, vanilya, unu ve kabartma tozunu ekleyip (eleyerek eklerseniz daha güzel olur)tahta kaşıkla karıştırın. 
Yağlanmış kare borcam tepsiye hazırladığınız hamuru boşaltın. 170 dakika ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirin. 
Sosu için, tüm malzemeleri küçük bir tencerede karıştırın. Kısık ateşte şeker eriyene kadar karıştırarak ısıtın. Kek ılındıktan sonra kare şeklinde kesin.Üzerine ılık sosu dökün. (kek sıcakken  dökerseniz o sıcaklığı ile sos pişecektir ve kekiniz kuru kalacaktır. Servis tabağına alıp, hindistan cevizi yada toz fıstık ile süsleyin..

Afiyet bal şeker olsun hepinize reçeller sevgiyle kalın hoşçakalın :)))

6 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

Harika gorunuyor canim ellerine saglik...

Gurme Şirine dedi ki...

Canim cake plus kurabiye kursunun kuponunu grupondan almistim...
58 tl

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

Sigarayi birakmana cok sevindim :)) ayrica kekde nefis gorunuyor.. emeklerine saglik recelim...

hayatreceli dedi ki...

@şirine çok teşekkürler canım..

@şehrinaz çok çok teşekkürler..umarım bu sigara olayı devam eder:))

đerkenαя dedi ki...

Esselamu aleykum...
Tarifinizi denedim ve çok beğendim, teşekkürler elinize sağlık :)

Fulya Süzen dedi ki...

Merhabalar Hayat Reçeli:)), ben geldim, üyeniz oldum bu arada:)))
Ellerinize ve emeğinize sağlık , harikaaa...
Ben de beklerim sizi sayfama büyük bir keyifle:)))
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...

Blogger tarafından desteklenmektedir.