SÜTLÜ ISIRGAN OTU ÇORBASI

İyi akşamlar reçellerim nasılsınız ben çok iyiyim Allah'a şükür günlerim yoğun geçiyor, ordan oraya geziyorum tozuyorum bazen evimle ilgileniyorum bu hafta annem bendeydi, tam dört gün onunla geçirdim. Pazara gittik, akraba ziyaretleri yaptık..vs güzeldi bugun uğurladım onu arada babamda geldi bir gece kaldı keyifli saatler geçirdik. Pazar günü Enez'e dönecekler bakalım Nisan ayında yanlarına gitmek istiyorum inşallah aksilik çıkmazda gider bir hafta kalırım.

Geçen günlerde harika bir çorba yaptım bilmem ısırgan otunu seveniniz varmı eğer var ise bu çorba tam size göre. Ben ısırgan otunu mutlaka senede en az iki kere yemeye özen gösteririm. Çok faydalı olan bu otu mutlaka mutfağınıza sokmalısınız.



MALZEMELER;
1 soğan
1 sarımsak
1 demet ısırgan
1 havuç
1 kase yoğurt
1 yumurta
2 çorba kaşıgı un
yarım limon
yarım su bardağı süt
tuz
su
kırmızı biber
Tereyağ + zeytin yağ karışımı

YAPILIŞI;
Tereyağ ve zeytinyağında ince ince doğranmış soğan ve sarımsak sotelenir.
Sonra rendelenmiş havuç katılır bir iki çevrilir.
Isırganlar sıcak suda bekletilir. Yakması geçsin diye sonra yıkanır ince ince doğranır. Zaten sıcak su baya bir sörpüştürüyor otları. İnce doğanmış ısırganlar katılır.
Ve hepsi birlikte kavrulmaya devam edilir. üzerine su ilave edilir ben et suyu tabletleri yapmıştım gerçek et suyundan onlardan da 3 tane attım lezzet versin diye siz tavuk suyu da kullanabilirsiniz biraz.
Sebzeler iyice pişince yoğurt, yumurta, un ve limon suyu karıştırılır ve kaynayan çorbadan azıcık alınır ve sıcaklık dengesi sağlanır sonra çorbaya yavaş yavaş bir yandan karıştırılarak katılır. Sütüde kattıktan sonra 5-10 dakika daha kaynatılmaya devam edilir.
Ve kapatılır üzerine az yağda kırmızı biber yakılır servis esnasında üzerine konularak afiyetle yenilir:)

Hepinize mutlu akşamlar dileğiyle bol vitaminli ve sevgiyle kalın:)))



3 yorum:

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

Merhaba recelim... ben hic yapmadim ve yemedim ama dedigin gibi cok faydali.. emeklerine saglik....

Annecigine de sevgilerimle....

Limon çiçekleri dedi ki...

Isırgan otunu hiç yemedim ama methini çok duydum.Çorbada nefis olmuşa benziyor ellerinize sağlık.Anne ve baba ile geçirilen dakikaların her biri çok kıymetli..Ne güzel etmişsiniz.Öperim.

hayatreceli dedi ki...

şehrinaz mutlaka yapmaya çalış bu nimetten faydalan derim:) bizden de sana kocaman sevgiler.

limon çiçekleri evet mutlaka yemenizi tavsiye ederim mutlaka.
anne ve babalarımız bu dünyadaki miraslarımız değerini bilmek gerek haklısınız bende elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum.

Blogger tarafından desteklenmektedir.