SÜTLÜ KABAK ÇORBASI:)

Selam reçellerim, ayy coştum post üstüne post yapıyorum bugün ne oldu bana ayol durduramıyorum kendimi:))

Geçen akşam değişik bir çorba daha doğrusu hiç denemediğim bir çorba yapmak istedim. İnternette gezinirken bu çorbaya denk geldim. Tarifi tam uygulamadım ama az cok tarife benzedi. Çünkü tarifin içinde kırmızı biber yoktu. Ben lezzet versin diye bildiğimiz közlediğimiz kırmızı biberler varya ondan da koydum çok ta güzel oldu:))

Ben az yaptım çok isteyenler tane miktarlarını arttırabilirler..

1 kabak
1 tane kırmızı biber
1 tanekuru soğan
zeytin yağı
1 su bardağı süt
2 su bardağı su
1 yemek kaşığı un
çeyrek demet dereotu
toz kırmızı biber





Önce soğanlar yemeklik doğranır kavrulur. Sonra içine ufacık küpler halinde doğradığımız kabak ve biberler atılır. Onlarda kavrulunca biraz un konur kavurmaya devam edilir. Unu koyunca toplanacak ama yılmak yok kavurmaya devam sonra su yavaş yavaş katılır biyandan da açmaya çalışılır çırpıcınız var ise çok kolay hemen açılıyor. İyice açıldıktan sonra süt katılır. Sebzeler piştikten sonra dereotu ilave edilir. sütün verdiği krema tadı damak tadınıza göre arttırılabilir seçim sizin. En son üzerine toz kırmızı biber yakılır içine atılır. Hepsi bu çokta leziz oluyor denemenizi isterim...

Ohh yarasınn reçellerimee afiyetler olsunnnn:))

2 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

ama bu çorba çok güzel görünüyor...
havada çok soğuk şimdi olsada içsek içimiz ısnırdı valla :))

ellerine sağlık canım...

hayatreceli dedi ki...

sağolasın şirinem evet hem vitaminli hem leziz:) sevgiler canım

Blogger tarafından desteklenmektedir.