HER DERDE DEVA KIŞ ÇAYI...


Sevgili reçellerim kış geldi geleli yaklaşık 1,5 aydır bu çayı sürekli yapıyorum. Gecen ekim ayında bronşit oldum tam 14 tane iğne yedikten sonra düzelebildim. O zaman başladım bu çaya ama ben zaten her sene yaparım bu çayı ve içeriz. Metabolizmayı güçlendiriyor, koruyor, mikroplarla savaşıyor. Mutlaka sizde deneyin tadı harika oluyor ben şeker kullanmıyorum ama tat versin diye bal atıyorum bir kaşık tadından yenmiyor.


 Ihlamur bir tutam..
Kuşburnu 10 adet
 
 
 
Karanfil 5-6 adet (yorgunluğa iyi geliyor)
 
 
 
 
Kabuk Tarçın 1-2 adet büyüklüğüne göre (gribal enfeksiyonlar için)
 
 

 
 
Havlucan 2 adet (öksürüğe iyi geliyor)


 
Zencefil kökü  1 adet (öksürük, balgamın atılmasına giderilmesine iyi geliyor)

1/2 Limon Adı üstünde C vitamini
 


Tane karabiber 5-6 adet bronşların ve burnun açılmasına yardım ediyor.
 
Yarım Elma metabolizmayı güçlendiriyor..

 
 

Bütün bunların hepsini 5-10 dakika kaynatın demlenmeye bırakın 10 dakika kadar süzün isteyen benim gibi bal koyabilir içine ve için. Göreceksiniz kendinizi zinde hissediceksiniz.
 
Bol sağlıklı günlere reçellerim... 

18 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım bu kadar olur çok benzer bit tarifi az önce paylaşıyordum :)Artık başka sefere.Havlucanı bilmiyordum ben de deneyeyim ;)

Denisa dedi ki...

Great post. I use all of tham. Have a nide day.

http://www.fashiondenis.com/

hayatreceli dedi ki...

süslümm valla bilmiyordum bilseydim paylaşmazdım :))
dene kesinlikle iyi geliyor canım:))

hayatreceli dedi ki...

@denisa thanks :)

flzpink dedi ki...

Kokusunu duydum sanki ;) Ben de havlıcansız yapanlardanım. Hatta işyerinde demler arkadaşlarla içerdik, kokusundan dolayı da adına "aşure çayı" derdik :))
Şifa olsun...

hayatreceli dedi ki...

@filizcim evet tadıda çok guzel oluyor değil mi? :) ohh afiyet olsun herkese ozaman :)
sevgiler...

Gurme Şirine dedi ki...

canım çok faydalı bir post hazırlamışsın...
mutlaka denemek lazım...
teşekkürler...

hayatreceli dedi ki...

@ben teşekkür ederim beğendiğin için şirinem:)

Unknown dedi ki...

Ohoo içinde yok yok
Bu çayı içen bi kış hasta olmaz:)
Ihlamur bizim evde de kış boyu eksilmeyen çaylardandır

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

hayat reçelim tamda ihtiyacım olan bir tari,paylaşımın için çok ama çok teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

ne iyi olurdu bu çay şimdi
eşimde bende burnumuzu çekmekten sabaha dek uyuyamadık :(
öksür aksır bi hal olduk
aktara gitmeye eriniyorummm :(

hayatreceli dedi ki...

@zeytin çekirdeğim kesinlikle çok faydalı haklısın hemde çok iyi geliyor:)sevgiler..

@nanemaydanozcuğum ne demek faydalı olabildiysem ne mutlu bana ama kesinlikle yap çok iyi geliyor..sevgiler.

@cicileydicim üşenme kalk git aktara mutlaka bak gör nasıl iyi gelicek çok geçmiş olsun canım sevgiler..

eda dedi ki...

artk hiiiiç hasta olmucagiz ;) sayende :))
havlucan bende ilk defa duyuyorum !

hayatreceli dedi ki...

inşallah edacım kimse hasta olmasın olunursa da hemen bu çaydan:)
sevgiler canım

Fransali Gelin dedi ki...

burda bulmak zor bunlardan ama turkiye'ye gidince aldittirabilriim, sagol bilgi için :)

hayatreceli dedi ki...

Fransali gelin mutlaka aldirt derim cok faydali cunku:)) sevgiler...

Melislicious dedi ki...

ben de çok yaparım bitki çayı karışımları, çok da severim ama havlucan ve karabiber atmıyodum ben. Bide öyle deneyim:)))
http://melislicious.blogspot.com/

hayatreceli dedi ki...

melisciğim mutlaka dene havlucan öksürüğe çok iyi geliyor..
sevgiler canım ziyaretine çok teşekkürler:)

Blogger tarafından desteklenmektedir.