AKITMA ZAMANI:) (Diğer Adı Sac Kulacı)

Günaydın reçellerim nasılsınız bakalım, ben bugunlerde peki bir aktifim müdürÜm ayrılmıştı işten, yerine yeni bir müdürÜm oldu dün tanıştık şimdilik güzel gidiyor bakalım ilerde neler olucak bende merak ediyorum....

Geçtiğimiz hafta sonu akıtma yaptık sabah erken kalktık mayaladık 1 saat sıcakta tuttuk ki iyice kabarsın mayalansın sonra pişirdik.

Önce yapılış;
yarım paket yaş mayayı ılık suda az şekerle çöz. Sonra un ve su ile istediğiniz ölçüde miktarını arttırabilirsiniz. kıvamı kek hamurundan biraz sulu olucak. Azıcıkta tuz katabilirsiniz.

Sonra teflon tava yağlanır bir kepçe dökülür. Her döküşten önce tava yağlanmaya devam edilir. Hamur bitene kadar devam edilir. Yuvarlak şekil vermeye özen gösterilir.:)



İçine peynir, rendelenmiş kaşar peyniri, marmelat, nutella gibi istediğinizi koyup yiyebilirsiniz:))

Afiyet olsun reçellerim....

19 yorum:

Melislicious dedi ki...

ayyyyyyyy çok severim! ama mayalı hamurlar pek de uzmanlığım değil mayasız krep yapıyorum ben:P

hayatreceli dedi ki...

bende pek beceremem meliscim eşim güzel yapıyor onun marifeti:))

kampantyama katıl kız belki sana çıkar meyvagon kampanyama:)

acemi gelin dedi ki...

biz buna cirita diyoruz ama mayalı yapıldığını bilmiyordum bende bir dahaki pazar kahvaltımızda mayalı deneyeceğim inş. teşekkürler paylaşım için:)

aysp dedi ki...

ay sabah sabah nereye baksam marifetli hanımlarımız bir şeyler yapmış.. uma uma döndüm sarı muma yahu :)

Unknown dedi ki...

O kadar çok severim ki, nasıl lezzetlidir o akıtmalar. Maşallah eşine :))

Elidaa dedi ki...

çocukluğumdan beri en sevdiğim şeydir ellerine sağlık canım süper gözüküyorrr ayy çok acıktım :)))

hayatreceli dedi ki...

@acemi gelincim canım dene bakalım beğenecekmisiniz sizde biz cok seviyoruz cirta dendiğini de ben ilk defa duydum:))

@aycelcem aşkolsun sen geliyorum de ben yaparım sana arkadaşım:))

@misket limonu canım valla öyle o yaptı ben afiyetle yedim:)

@elidam canım benim haydi hemen yap sende aclığını gider :))öperim canım

sevgiler....

rüya dedi ki...

çok severim valla. içine ben minik kesilmiş dometes salatalık falan koyup yerim. annem güzel yapar da ben de tık yok :)

Unknown dedi ki...

bayılırım,ellerinize sağlık canım...afiyetler
olsun...

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık. Pek güzel göründüler gözüme. Sevgiler.

hayatreceli dedi ki...

@rüyacım valla doğru dediğin gibide harika olur ee annenden öğren bence:)

@arzucum çok teşekkürler canım:)

@kekikçiğim saol canım öperim :)

sevgiler...

Gurme Şirine dedi ki...

canım benim ellerine sağlık....
miis miiis....

hayatreceli dedi ki...

teşekkür ederim şirinemm muck:)

Followupfashion dedi ki...

Eline sağlık,çayla ne güzel gider=)

hayatreceli dedi ki...

followupfashion hemde nasıl gidiyor anlatamam:))

siyah kuğu dedi ki...

Aneeeey bu harikaa ellerinize sağlık ağzımın suları aktı kendimi hemen murfağa atıyorum bu saatte akıtma yapamam ama çikolata ,gofret bir şeyler tırtıklayım:)))

ihlamurcum dedi ki...

Biz krepe akıtma deriz,ama mayalı yapmayız.Elinize sağlık.

hayatreceli dedi ki...

@siyahkuğucum afiyetler olsun insanın böyle görünce canı cekiyor dimi:))

@ıhlamurcum birde mayalı deneyin eminim ki çok seviceksiniz:))

sevgiler..

Fulya Süzen dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize sağlık...
Ben de beklerim sizi sayfama büyük bir keyifle:)))
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...

Blogger tarafından desteklenmektedir.