Gezginler Yoldaaa:))) ACARLAR LONGOZU VE KARASU

Günaydın reçellerim nasılsınız bu sabah, bugün hava ılık ama birazdan yağmurlu bir İstanbul'a merhaba diyeceğiz gibi gözüküyor. Kış mevsimine girdik Aralık kapıya dayandı ehh ertık soğuklar gelsin şöyle paltolarımızı, eldivenlerimizi, şallarımızı takalım dimi ama:)

Geçen haftalarda bir gezi yaptık bugun onu paylaşmak istiyorum. Hava çok güzeldi o gün önce Sakarya Karasu daki Acarlar Longozuna oradan da maden deresi şelalesine gitmeyi planladık fakat şelale yolu kötüydü önceden yağan yağmurlar orman yolunu yumaşatıp çamurlaştırdığı için o kadar zor bir yol katetmemize rağmen geri dönmemize sebep oldu. Yani şelaleyi göremeden geri döndük saat ilerlediği için önceden planladığımız ateşte sucuk ve şarap keyfimizi gerçekleştirdik.

Hepinize iyi seyirler doğayla başbaşa bol keyifli bir seyir dileğiyle...

Longoz boyunca tahta köprü yapılmış Longozu baştan başa gezme imkanınız oluyor.
 



Longoz, denize doğru akan derelerin getirdiği kumların birikerek kıyıda set oluşturması ve dere ağzını kapatması sonucu akarsuyun biriktiği yerde oluşan bir özel ekosistemdir. Yalnızca belirli ağaç (örneğin, dişbudak, kızılağaç, vs), bitki (örneğin, göl soğanı, su menekşesi, vs) ve kuş (örneğin, kara leylek, balıkçıl, vs) türleri bu yaşam ortamını tercih ederler.



Longoz ormanları nadir rastlanan ekosistemlerdir. Türkiye’de İğneada (Kırklareli), Acarlar (Sakarya) ve Sarıkum’daki (Sinop) longoz ormanlarının yanı sıra, Kızılırmak Deltası’nda da (Samsun) longoz niteliğine sahip ormanların çok küçük kalıntıları kalmıştır.














Deltanın denize dökülme noktası Karasu, Denizin mavisini görebiliyorsunuz..




Ağaç mantarları






Maden Deresi şelalesi yoluna başladık...


Bu kanallardan geçmek zorundasınız eğer şelaleye ulaşmak istiyorsanız. Bu kanallar Osmanlı zamanında su taşınması için yapılmış ve kullanılmış.









Ormandaki mantarlar




Yola daha fazla devam edemediğimizden geri dönüş yaptık ve döndükten sonra böyle güzel evlerle karşılaştık...



Ohhhh gelsin sucuk ve şarappp:))





Herkese mutlu hafta sonları reçellerim güzel bir Cuma olması dileğimle...

9 yorum:

birdysevda dedi ki...

Merhaba,
geçen Haziran'da ben de oralardaydım.Özellikle maden deresini yazın, dere içinden yürümenizi tavsiye ederim,çok keyifli oluyor.Longoz ve Maden Deresi ile ilgili yazılarımı ekledim ;) Sevgiler...
http://birdysevda.blogspot.com/search/label/acarlar%20longozu
http://birdysevda.blogspot.com/search/label/maden%20deresi

Unknown dedi ki...

Ne kadar güzelmiş bayıldım gittiğiniz yerlere resimlere.

Oglak Kizlari dedi ki...

Süper.
benim kız da aynı yaşta, Bahar a kesin istiyorum bu bölgeyi.

Foto da ki senmisin, ne güzelsin. Derya Alabora nın güzeli olmuşşsun.

Araba ile Longoz Istanbul dan ne kadar sürüyor.

Hevesli anne

Unknown dedi ki...

Ahhh bu fotoların güzelliği ne böyle ve maşaAllah senin bu gülen yüzünün güzelliği..
Baktım baktım bir daha baktım..
Canım en reçellisinden öpüyorum seni..

PINKY FASHION dedi ki...

Fotoğraflar kartpostal gibi gerçekten çok beğendim. Hatta hepsine baştan tekrar baktım ki ilk seferde gözümden kaçan bir şey olduysa, ikinci sefer kaçırmayayım dedim;)

o kadar yol gidip şelaleye varamamanız kötü olsa da şarap keyfi unutturmuştur:))

hayatreceli dedi ki...

@birdysevda cım kesinlikle yazın o derenin içinden gitmeyi planlıyoruz çünkü içimizde kaldı görmedik şelaleyi:) bizde cok sevdik doğasını insan başka nefes alıyor oralarda:)

@hayat paylaştıkça çok teşekkürler canım :)

@oğlak kızları kesinlikle havalar güzelleşince götür kızını baharda bir başka olur buralar İstanbul'dan 3 saat sürüyor özel araçla ama yolu çok guzel yormuyor insanı canım benim:) bana iltifatların için ayrıca teşekkürler:) sen çok tatlı bir annesin:)

@hayat cafe tarifleri canımsın bende seni en kocamanından öpüyorummm tatlımm:) o senin kalbinin güzelliği:)

@pinky fashion çok ama çok incesin teşekkürler evet şelaleyi göremedik ama sucuğa ve şaraba değdi:) yarasın anammm:))

hepinizi kocaman öperim:)

Sinejan dedi ki...

Bu fotoğraflara bakmak iyi geldi, dinlendim...

pembe kekik dedi ki...

Muhteşem fotolar ne diyeyim. Şimdi orada olmak vardı. Sevgiler.

hayatreceli dedi ki...

sevgili sinejan bende çok sevdim seni dinlendirdiği için teşekkürler:)

pembe kekiğim canım inşallah birgün sende gidersin görmek nasip olur öperim kocaman:)

Blogger tarafından desteklenmektedir.