ŞEHZADELER ŞEHRİ AMASYA…

Günaydın reçellerim, bembeyaz bir günden merhabaaaa:)
Her zaman dediğim gibi gezmek dünyanın en güzel şeyi gez dolaş gerisi boş o yüzden ben bu işi yapabildiğim için kendimi şanslı insanların içine sokuyorum canlarım ve herkesin gezmesi gerektiğini düşünüyorum çünkü kültürlerimizi tanımalıyız o tarihlere dokunmalıyız...
Bu soğuk havada sizlere sıcacık bir gezi postu hazırladım. Gezi postlarına devam tabi ki yine hep beraber gezeceğiz size bugün Amasya’dan sesleneceğim.
Şehzadeler şehri Amasya,
Ortasından geçen yeşil ırmağı bağrına basan,
Konaklarıyla yemekleriyle değişik bir haz olan Amasya..
Dünyanın en güzel Misket elması, kirazı, şeftalisi ve bamyasının üretildiği, tarih ve doğanın birlikte bulunduğu ilginç bir antik kent görmek istiyorsanız sıcak kanlı ve misafirperver Amasya sizi bekliyor…


AMASYA KALESİ


AMASYA KALESİNDEN AMASYA'YA KUŞ BAKIŞI







YEŞİLIRMAK ŞÖLENİ





IRMAK BOYUNCA UZANAN EVLER VE EVLERİN MİMARİSİ GÖRÜLMEYE DEĞER...



ÜNLÜ BURMALI MİNARE CAMİİ


MİNARESİNDEKİ İŞÇİLİK VE TARİH KOKAN DOKUSU BİZİ ÇOK ETKİLEDİ İÇİNE GİREMEDİK ÇÜNKÜ KAPALIYDI...


DERE BOYUNCA UZANAN KONAKLARIN SIRTLARINI VERDİĞİ KRAL MEZARLARI ADETA KONAKLARI KORUYUCU GİBİ ÇEVRELEMİŞLER...


AMASYA BAKIRCISI


SULTAN II. BEYAZID CAMİİ BAHÇESİNDE ÇINAR


CAMİİ YİNE HARİKA GEZERKEN O DÖNEMLERİ DÜŞÜNMEDEN EDEMİYORSUNUZ.








ŞEHZADELER YOLU GELMİŞ GEÇMİŞ BÜTÜN ŞEHZADELERİN BÜSTLERİ YAPILMIŞ VE YOL BOYUNCA SİZE EŞLİK EDİYOR AMASYA RESMEN BİR ŞEHZADE KENTİ...



AMASYA'YA GENEL BAKIŞ  




BU RESİMDE DESTİ KEBABI YEDİĞİMİZ YERDEN ÇEKTİK GECE AMASYA..DESTİ KEBABI ÇOK GÜZEL SAATLERCE TESTİ İÇİNDE PİŞİYOR MASANIZA GELDİĞİNDE TESTİ KIRILIYOR VE LEZZET ŞÖLENİ BAŞLIYOR...HİKAYESİ BOZOK YAYLARINA AİT...


VE KALDIĞIMIZ KONAK ŞÜKRÜ BEY KONAĞI ODAMIZ IRMAĞIN HEMEN YAMACINDA KONAĞIN SAHİBESİ HANIMEFENDİ BİZE TORPİL GEÇTİ VE BU ODAYI AYARLADI ÇÜNKÜ ODA DOLUYDU, YEMYEŞİL IŞIKLANDIRILMIŞ IRMAK VE ŞARABIMIZ BİZE EŞLİK EDİYOR...


SABAH ODAMIZDAN GÖRÜNTÜ


MEYDANDA Kİ SAAT KULESİ



BİR MÜZE EV, KONAKMIŞ ZAMANINDA MÜZE HALİNE GETİRMİŞLER,
 ADETA O DÖNEMLERİN YAŞAMLARINA ŞAHİTLİK EDİYORSUNUZ...








ARTIK AMASYA YA VEDA ETME VAKTİ SON KARELER...
TABİİ BU SIRADA ELMASINDAN DA YEMEDİK DEĞİL BOL BOL ELMA TÜKETTİK:))



KALDIĞIMIZ KONAK ŞÜKRÜ BEY KONAĞI



 Bir daha ki gezi postunda buluşmak üzere reçellerim hava soğuk ama bu görüntüler ısınmanıza yardımcı olur umarımm sıcacık günler dileğiyle...

25 yorum:

durme durme dedi ki...

Güzel bir gezi postu olmuş, görmüş kadar olduk. İyi eğlenceler, mutlu günler...

nnbaLo dedi ki...

ben eşimle amasya yı gördüğümde "burada yaşayabilirim" demiştim.eşim şoförlük yapacaktı bende evhanımı olacaktım...sonra gezi otobüsü bizi istanbul un kucağına bıraktı tabi. hala çok severim amasya yı...

Kitap Eylemi dedi ki...

gerçekten harika fotoğraflar ve harika paylaşımlar...Amasya görülmesi gerekn güzelliklerinden biri yurdumda.paylaşım için teşekkürler...

Şehirler Arası Aşk dedi ki...

Fotograflar tarih kokuyor çok güzeeeel. Görmek istediğim yerler arasında şimdi.

bahar006 dedi ki...

Safranboluya çok benzettim, özellikle o kocaman çınar ağacından bi tane de safranboluda var, evlerin mimarisi ve bakırcılar çarşısı birebir neredeyse, beypazarını da anımsattı, zamanında çıkan büyük bir yangından sonra ustalar göç etmiş ya, belki bi kısmı da amasyaya gitmiştir:) Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

amasyalı olarak fotoğraflara bayıldım yaz olsada bir an evvel gitsem desem gerçekten güzeldir amasyam:)
sevgiler.

Limon çiçekleri dedi ki...

Gezmek dendimi akan sular durur benim içinde.Eşimle hayalimiz tüm Türkiyeyi doyasıya,zaman mevhumu olmadan gezmek.Yapacağız inşAllah.Bu arada Amasyanın bu kadar güzel olduğunu bilmiyordum canım.Mamalarındanda bahsetseydin:))

hayatreceli dedi ki...

@durme durme çok teşekkürler canım:)

@nnbaLo canım evet bizde çok beğendik Türkiye içinde en sevdiğimiz yerler arasında:)

@kitap eylemcisi kesinlikle görülmesi gerek canım:)

@şehirlerarasıaşk canım Türkiyemizin heryeri çok güzel ama Amasya en güzellerin içinde:)

@bahar006 evet canım bende ilk gördüğümde safranboluya benzettim özellikle konaklar ama Amasyanın bir farı büyük ve yeşilırmağı:)

@aylincim İnşallah gidebilrisin memleketine:)teşekkürler...

@Limonçiçeklerim kesinlikle yapın biz eşimle yaptık ve her toprağına suyuna aşık olduk bu memleketin gezmek güzel şey:))

hepinize sevgiler...

Dilek dedi ki...

ne güzel olmuş, sıcacık:) oysa ki Eskişehir çok soğuk bugün:(

kurabiyeevim dedi ki...

Fotoğraflar harika.. fotoğraflardaki tarihi doku görülmeye değer.. En kısa zamanda bana da nasip olsun Amasya'ya gitmek:) Sevgilerimle..

NoNo dedi ki...

Reçelim gerçekten şanslısın tatlım. Kimisi de şanslı olabilir ama sen hem şanslı hem de hakkını veren insalardansın.
Fotoğraflar yine harika. Bayıldım bayılıyorum sanırım hep bayılıcam :)
aman Allah'ım bayılana limon ayılana gazoz gibi bir şey. :D
Öpüyorummmm

GüzelGül dedi ki...

uf ufff bol bol resimli bir post tam benlik bayildim keyifle okuyup baktim canim:)) bu arada yerim bu heidiyi ben :)) cok güzel olmus canim hearderin

Mein Blog/Blogum

birincisin dedi ki...

Amasya'yı gezen biri olarak fotoğraflarını çok beğendim.Irmağı,tarihi yerleri gecesi ayrı güzel gündüzü ayrı..Her detayı resimlemişsin.Bu arada neden hiç bloguma gelmiyorsun..Yoğunum falan deme sakın yorumlarına başka yerlerde rastlıyorum:(

Rainbow Gatherer dedi ki...

çok güzel 1 gezi olmus, hava da supermiş =)

http://rainbowgatherer.blogspot.com

hayatreceli dedi ki...

@dilekçim çok teşekkürşer canımm:)İstanbul da buz gibi:(

@kurabiyeevim canımm inşallah gidersin eminim çok beğeneceksin:)

@nonommm canımmm benimm Türkiyemiz o kadar güzel ki herkes görsün herkes bilsin:))

@güzelgül canımm çok teşekkürler beğenin için bu sıra bloglarımı görmekten sorun yaşıyorum bloğuna gelemiyorsam kusuruma bakma canım sizi unutmuş deilim:))

@birincim bloğuna yorumumu yaprım bitanemm öperim kocaman:))

@rainbow canım çok teşekkürler güzel yorumlarına):

hepinize sevgiler...

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Reçelim öyle bir anlatıp resimlemiişsin ki gitmiş kadar oldum, hatta gittim bile ama o zaman 10 yaşındaydım, tabi çok değişimiş, aslında ana dokusu aynı ama, zaten öylede kalsın. Teşekkürler canım bu güzel seyahatnamen için.

Bu arada başlıktaki resmigülünce bir tebessüm ettim, çocukluğumun tek çzgi filmiydi, sonradan şeker kız kendi de geldi, marco vs derken şimdi çocuklar adını bile bilmezler...

hayatreceli dedi ki...

hobiboxum canım çok teşekkürler reçelişkom bende seyehatname çokk sırayla inşallah hepsini paylaşacağımm sevgilerimle:)

darkolivee dedi ki...

ohh nasıl bir keyiftir, ırmağın kenarında şarap içerken verdiğin poza ve manzaraya bayıldım :))

çok güzel bir şehirmiş, gitmek nasip olur inşallah...

paylaşım için teşekkürler canım

sevgiler

Modamla dedi ki...

Ama benim yorumun çıkmamış burada, nedenn :)

hayatreceli dedi ki...

@darkolivee cim canım çok teşekkür ederim :))

@modamlam canım bilemm gelenleri yayınladım ama senden geleni hatırlamıyoum ki ben ne bileyim yanlışlık oldu herhalde:((

Deli Kız Pınar Mutfakta dedi ki...

ne güzel fotolar bunlar böyle.

Kuzununannesi dedi ki...

gezentılerrrrr supersınızzzz...odanızın manzarasıda gece goruntusu de gorsellerde sahaneee

Havlu Dantel Modelleri dedi ki...

bu kadar güzel ama ben bilmiyormuşum. Çok etkilendim. Listeme ekledim bile. :)

sare dedi ki...

Merhaba.
Amasya'yı ne zamandır merak ediyorum, kısmet olmadı ama fotoğraflarınızla gitmiş- gezmiş gibi oldum.
Bir şehirden nehir geçmesi ona öyle bir ayrıcalık veriyor ki bunu bir kez daha farkeetim.
Görüşmek dileğiyle, sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

millet venedik'e özeneceğine Amasya'yı gezsin önce:))

Yine çok güzel fotoğraflar ve gezi.. Emeklerine paylaşımına sağlık..

Blogger tarafından desteklenmektedir.