Benim Bayramlarım



Bayramlarınızı hatırlar mısınız? çocukken nasıl kutladığınızı, belki bazılarınız için hüzün demek bayram, kaybettiklerimizi düşündüğümüz günlerden ibaret demek..


Ama ben hatırlıyorum mahallemizi, bayramlarımızı, komşularımızı ne kadar güzel, ne kadar samimi yıllardı, yaşım 46 ya geldiğinde o günlere özlem dolu olacağım aklıma gelmezdi. 


Bayram demek yeni kıyafet demekti, öyle mağaza işi değil he Fatih'in çarşamba pazarı kumaşçılar sokağından alınan kumaşlardan şimdi rahmetli olan teyzemin diktiği kıyafetlerle bayramı beklemek ne ince ne zarif günlerdi. 


Özenle hazırlanmış saçlar çoraplar sadece o gün için alınmış çamaşırlar nasıl da mis kokardı.. Çok güzeldi benim çocukluğum ramazanları ayrı güzel bayramları ayrı. Kalabalık ramazan sofralarında, sahurlarında yenen yemeklerin lezzetini bir daha hiç yakalayamadım. Hele o sahurlarda komşuların birbirlerinin ışıklarına bakmaları, camdan konuşmaları uyandırmaları dün gibi hep aklımda.. 
Biz büyüdük kirlendi bazı şeyler, eskisi gibi gerçek değil sanki yüreklerde ki sevgi, belki ibadet hep aynı ama bazen kalplerde de aynı olduğundan emin değilim.


Ne diyorduk bayramlar evet bayramlarda ki güzellik yenen tatlıların, şekerlerin, kolonyanın tadı kokusu bile başkaydı. Kimse kimseye mecbur olduğu için gitmezdi herkes sevdiği için selamlaşır tokalaşırdı.
Kim ne pişiriyorsa mahalleyi saran kokular, bacalardan çıkan dumanlar ve en önemlisi kardeşçesine yaşanılan bayramlar. Benim bayramlarımdı.


Şimdi geriye kalanlarla devam eden bayramlar bakıyorum da hatırladıklarımdan bir çoğu yok artık:(
Elimizde avucumuzda son kalan bayramlar var artık kıymetini bilelim..
Bu bayram sevgiyle, samimiyetle sarılalım bir olalım...
Şeker Bayramınız kutlu olsun..

Nesrin Ateş Şengülen


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.