PRENSESAYLA KAHVALTILAR BİR BAŞKA

Günaydın reçellerim, İstanbul'da hava soğuk yağmur yağıyor ama yine de herşey güzel diyelim güzel olsun:)

Hafta sonu kahvaltıda yaptığımız bir tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu Bulgaristanın bir tarifi eşim çok güzel yapıyor. Sabah kahvaltılarında mükemmel bir lezzet.





PRENSESA
 
Trabzon ekmeği ama bayatlamış
Kıyma
Kaşar peynir (rendelenmiş)
Çubrisa (Bu bizim kahvaltılık poy ile aynı şey hemen hemen)
 
Kıyma biraz yağ, tuz ve karabiber ile yoğrulur. Dilimlenmiş ekmeklerin üzerine bıçak yardımı ile yayılır. Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri ile kaplanır. En son üzerine çubrisa serpilir. 250°C lik fırında pişirilir. Bizde telli ızgara var eski usul ondan yaptık ama fırında da oluyor reçellerim.
 
Kaşar peynirleri eriyip ekmekler kızarınca çıkartılır. Yanında bol köpüklü bir ayran ile yenir.:)
 
Biz kıyma ile yaptık ama sucuk, salam, sosis ile de yapılıyor kim nasıl isterse öyle yapsın:)
 
Aman da aman mutlu haftalar olsun reçellerimee...

18 yorum:

birincisin dedi ki...

Afiyet olsun Reçelim,çok güzel oluyor adının bu olduğunu bilmiyordum:)Ben ekmek kızartması diyerek sucuklu,peynirli ,kıymalı çeşit çeşit yapıyordum.Nefis görünüyor,ellerinize sağlık.Mutlu bir hafta diliyorum:)Sevgiler:))

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Ellerine sağlık Poy u da bilmiyorum Çubrisayı da :)

Gurme Şirine dedi ki...

canım çok güzel görünüyor...
ellerinize sağlık...
ben kıymayı pişirdikten sonra ekmeğin üzerine koyuyordum...
ama sen çiğ koydun ilginç...
deniycem mutlaka.........

birdelisevda dedi ki...

Bir bulgaristan göçmeni olarak yazı hemen dikkatimi çekti:) Bunun makinesi var ben de ızgara gibi. Domatesle peyniri ezip biraz kekik tuz katıp sürüyorum ben de nefisss oluyor:)

birdelisevda dedi ki...

Bir bulgaristan göçmeni olarak yazı hemen dikkatimi çekti:) Bunun makinesi var ben de ızgara gibi. Domatesle peyniri ezip biraz kekik tuz katıp sürüyorum ben de nefisss oluyor:)

hayatreceli dedi ki...

@birincim çok teşekkürler adınıda öğrenmiş oldun:))

@yasemincim poy harika bişey çok ta leziz denemei tavsiye ederim:)

@şirinem çiğ kıyma hemencecik pişiyor önceden pişirme zahmetine sokma kendini:)

sevgiler....

Gurme Şirine dedi ki...

tamamdır canım benim :))
tavsiyene uyacağım :))
çok öpüyorum :))

Unknown dedi ki...

Bu dilimler o kadar lezzetli görünüyor ki.. Ellerine sağlık Reçelcim..

aysp dedi ki...

Bir Bulgaristan göçmeni olarak bu tarifi görünce sevindim. Prinsesa yapmak için mini soba gibi bir şey var. biz onda yapıyoruz o çok daha lezzetli yapıyor fırına göre, bulgaristana gitme fırsatın olursa mutlaka ondan al.20 tl civarında.

hayatreceli dedi ki...

@birdelisevdam canım benimde köklerim oraya dayanıyor eşim oralı aynı zamanda çok memnun oldum seninle tanıştığım için çok teşekkürler..

@misket limonu tatlım çok teşekkürler sevgiler..

@aycelcem bendede ona benzer bişey var onda yaptık kayınvalidemler sürekli gidiyorlar sipariş edceğiz zaten aklımızda:))

sevgilerrr....

durutarifler dedi ki...

Çibrusa nedir merak ettim.
Kıymalı hiç denememiştim.
Ama güzel olur eminim.
Ellerine sağlık sevgiler

Melislicious dedi ki...

çok severimmmmm ben de ! ananem bulgaristan göçmenidir bol bol yapar doyamam yemeğe:)))

hayatreceli dedi ki...

@Nilaycım çubrisa bulgaristan baharatı orada öyle deniyor bizim burada i kahvaltılık poy gibi:)

@meliscim evet çok ta lezizdir değil mi?? bende bayılıyorum..

sevgiler

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Hımmm leziz görünüyor Çibrusa ne derken yorumda okudum:))

hayatreceli dedi ki...

içimden geldiği gibi mutlaka denemelisin:)

hayatreceli dedi ki...

içimden geldiği gibi mutlaka denemelisin:)

bademlebuduk dedi ki...

offf nasıl lezzetli kim bilir...

Aylin Tunç dedi ki...

çubritsa adı bulgaristan a özel bir baharat :)

Blogger tarafından desteklenmektedir.