RAFTİNG DELİSİ KÖPRÜLÜ KANYON ve KRALIN KIZINA YAPILAN ASPENDOS..

Haftanın son gününden günaydınnnnnnn reçellerim, haftayı gezi postuyla kapatmak istedim. Biliyorsunuz en az  iki tane gezi postu yapmaya çalşıyorum. Bugün sizlere sıcağın göbeğinden sesleneceğim soğuk havada iyi gider diye düşündüm. Kalbiniz sıcacık, ruhunuz ılık ılık olsun reçellerim:)
2007 senesinde gittiğimiz tatilden kareler bunlar çok etkileyci bir o kadar tarih kokan mekanlar, ben severim böyle yerleri gittiğimde ise taşınai duvarınai toğrağına dokunmadan geçemem..

Haydi gelsin bakalım resimler...

KÖPRÜLÜ KANYON

Köprülü Kanyon, Isparta'nın Sütçüler ilçesinde başlayan ve Antalya'da denize dökülen, rafting yapmaya uygun bir akarsu.
Rafting yapılabilen bölgenin başlangıcında iki adet de tarihi köprü bulunmaktadir, küçüğü asıl usta tarafından, kemerli büyük köprü ise ustanın kalfası tarafından inşa edilmiştir. Köprülü Kanyon ismini de bu köprülerden almıştır. Her yıl binlerce tursit Rafting yapmak için buraya gelmektedir. Biz yapmadık reçeller çünkü vakit kısıtlıydı kısacası vaktimiz yoktu.












ASPENDOS

Aspendos veya Belkıs Antalya ili Serik ilçesinde bulunan Belkıs köyünde yer alan anfi tiyatrosuyla meşhur bir antik kenttir.
Aspendos, Serik ilçesinin 8 kilometre doğusunda, Köprüçayı'nın dağlık bölgesinden düzlüğe ulaştığı yerde MÖ 10. yüzyılda Akalar tarafından kurulmuş ve antik devrin mamur zengin kentlerinden biridir. Buradaki Tiyatro M.S. 2. yüzyılda Romalı'lar tarafından inşaa edilmiştir. Kent biri büyük, biri küçük iki tepe üzerine kurulmuştur.

Her yıl binlerce yerli, yabancı turist Aspendos'u gezmektedir. Antik tiyatro ayrıca konserler, etkinlikler için kullanılmaktadır.

Bir de Aspendos Antik Tiyatrosunun küçük bir öyküsü var reçellerim;
Aspendos kralının bir zamanlar herkesin evlenmek istediği çok güzel bir kızı vardır. Kral kızını kime vereceğini bilemediği için halka, "Kim halkımız, kentimiz için en yararlı şeyi yaparsa kızımı ona vereceğim" diye duyurur. Bunun üzerine iki ikiz kardeş iki büyük yapı yaparlar.
Biri kente çok uzaklardan, karmaşık yolları birçok zorluğu geçerek, su getiren su kemerleri,
Öteki ortasında yere metal para atıldığında üst sıralardan bile sesinin duyulduğu dünyanın akustik olarak en iyi tiyatrosudur.
Kral su kemerlerini gördükten sonra kızını su kemerlerini yapana vermek ister. Bunun üzerine tiyatronun mimarı Zenon krala bir oyun oynar. Kral tiyatronun üst sıralarında gezerken bir fısıltı duyar: "Kral kızını bana vermeli." Akustiğe hayran kalan kral kızını büyük bir kılıçla ikiye ayırır ve kardeşlere verir.











Mutlu hafta sonları reçellerim bol geziler sizlerin olsun:) bir daha ki gezide buluşmak üzere hoşçakalın:)

20 yorum:

zeynep dedi ki...

Köprülü Kanyon'a gitmedim . Aspendos'u gezmiştim , muhteşem bir yer . Çok güzel fotoğraflar çekmişsin . Gerçekten baktıkça insanın içini ısıtıyor , tatil özlemini arttırıyor . Keyifli haftasonları diliyorum , sevgiler.

VuslaT dedi ki...

tatile çıkmak köprülüde ayaklarım şişene pişene kadar gezmek istiyorun. Cennet yurdum her yeri ayrı güzel resimler çok özel. Sevgiler.

Burcu-Modamla dedi ki...

Yaa ama olmaz kii, hep sen gez hep sen gez. Biz de oturalım böyle :((

Harika yerler geziyorsun ve bize tanıtıyorsun. Gidemesek bile görüyoruz ya işte bu bize yeter.

Teşekkürler Reçelim ;)

http://www.modamla.com/

rebeltakipte dedi ki...

harika fotoğraflarla süper anlatmışsın :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

REÇELİM BEN GELDİM CANIM
CANIM BİZİM ANTALYAYI TANITMIŞSIN
EŞİM SERİKLİ RESİMDEKİ YERLER ONUN ÇOCUKLUĞUNUN GEÇTİĞİ YERLER.
:)
BİR DAHA GELİRSEN GÖRÜŞELİM
:)
MUHABBETLE KAL.

birincisin dedi ki...

Reçelim ,fotoğraflarla bizde gezmiş kadar oluyoruz.Daha önce söyledim mi bilmiyorum..Herkes gezebilir ama göremez..Sen farkındalığı yakalayarak çekiyorsun resimleri,bu harika..Paylaştığın için teşekkürler..Diğer gezi postlarını sabırsızlıkla bekliyorum:)Sevgiler:)

► Hobihane ◄ dedi ki...

paylaşm içn tşkler..
gerçkten güzel bir gezi olmş.

pembe kekik dedi ki...

Çok güzel bir gezi olmuş.Bu mevsimde daha güzel olur oralara gitmek.Antalya'nın yaz sıcağıyla aram hiç iyi değil.Mutlu hafta sonları:)

Esra Atesakin dedi ki...

Aspendos'u çok amam çok seviyorum, ayrı bir dünya orası benim için....
fotolar çok güzel, devamını bekleriz:)))

Unknown dedi ki...

Her zamanki gibi harika fotograflar,tebrik ediyorum,çok da güzel anlatmışsın.Bana hissettirdiğin duygu:ÖZLEM!
4-5 yıl öncesine kadar sık sık gidiyordum oralara rehberlik yaparken DE..

hayatreceli dedi ki...

@zeynebim saol canım insan gezdikçe ufkuda genişliyor:)

@vuslatçım aynen canım tatilim geldi ki sorma gitsin:)

@burcum canım sizler içim geziyorum:))çok teşekkürler canım..

@rebelcim çok merci canıkom:)

@bikaselezzetim sağolasın canım eğer gelirsem mutlaka haber veririm:)

@birincim bu farkındalığı farkettiğin için çok ama çok teşekkür ederim..

@hobihanem çok teşekkürler:)

@pembekekiğim kesinlikle haklısın o sıcak kötü şimdi tam mevsimi mayısa kadar harika olur..:)

@esrates gelicek tabi ki devamı gezi etiketi altında gezilerme bakabilirsin canım çok cici yerler paylaştım..:)

hepinize kocaman sevgiler mutlu pazarlar:)

aysp dedi ki...

21 yıllımı Antalya da geçirmiş biri olarak bu yazını görünce iç geçirdim.Eğer bir kez daha Antalya ya da yakınlarına yolunuz düşerse mutlaka Olimpos'a (yanartaş) uğrayın derim.
sevgilerle.

hayatreceli dedi ki...

Aycelcem canım benim çok teşekkür ederim ama çıralıya iki kere gittim bitanem ve haklısın mükemmel bi yer:))sevgilerimle

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Canim ben bu hikayede bisi merak ettim kral nasil kizini ikiye aYiriyo yani öldürüyomu?

hayatreceli dedi ki...

neslicim valla sanırım öldürüyoo hikaye işte öylenyazıyordu orada ne kadar gerçek bilmem canım;))

Unknown dedi ki...

merhabalar
goruntulere bayildim
gormus kadar oldum
sevgiylen kal

çeşnici Handan dedi ki...

Fotoğraflar da anlatım da çok güzel paylaşımın için teşekkürler canım.

hayatreceli dedi ki...

sevgili cihan beğenin için çok teşekküşler:)

handancım canım çok teşekkürler kocaman sevgiler..:)

Kuzununannesi dedi ki...

koprulu kanyona gıtmedım ancak anladım kı gıtmek lazım..ne kadar keyıf dolu gezı..asendosu cok begenmıstım ancak uzucu olan tarıhe sahıp cıkmamamız..coplerı gordugumde aglamak ıstemıstım resmen

Adsız dedi ki...

Cooooook sahane fotograflar tatlim, valla simdi tatile gidesim geldi!!! Ayrica harika görünüyorsun sende, masallah! : )

Blogger tarafından desteklenmektedir.