URFA'nın SİMGESİ BALIKLI GÖL ve SABIRLAR PEYGAMBERİ...

Merhaba reçellerim yine bir gezi postunda beraberiz Güneydoğu gezimizde beni en çok etkileyen yerlerden birinden sesleneceğim sizlere bugün, Şanlıurfa nın meşhur balıklı gölünden, hikayesini okuduğumda çok etkilendim ve bunu sizlerle paylaşmayı bir borç bildim..:)

BALIKLI GÖLÜN HİKAYESİ;

Üç büyük dinin de tanıdığı İbrahim Peygamber, inanışlara göre bu topraklarda doğdu. Bir gün baş kâhin, Kral Nemrut'a gelir ve o yıl doğacak bir çocuğun putperestliği ortadan kaldıracağını ve kendisini öldüreceğini söyler. Bunun üzerine kral, o yıl doğacak bütün erkek çocukların öldürülmesini emreder. Nemrut'un askerlerinden olan Azer, karısı Nuna Hatun hamile olduğundan, onu kale yakınlarındaki bir mağaraya gizler.

Nuna Hatun, oğlu İbrahim'i doğurduktan sonra, onu mağarada bırakarak eşinin yanına döner. Bir rivayete göre Hazreti İbrahim kendi baş parmağını emer ve parmağından gelen sütle beslenir, bir başka rivayete göre de bir ceylan onu emzirir.

Büyüdüğünde babasının yanında yerini alır. Fakat onların inandığı putlara değil, dünyadaki her şeyin yaratıcısı olduğuna inandığı tek Allah'a tapar. Bu uğurda babasının ve tabii ki Kral Nemrut'un da taptığı putları kırar. Nemrut bu olaya çok sinirlenir ve İbrahim’in öldürülmesini emreder. O gün ülkede yemek için dahi olsa ateş yakılması yasaklanır, bütün odunlar toplanır ve büyük bir ateş yakılır.
Hazreti İbrahim Urfa kalesinin burçlarında hazırlanan mancınığa konularak bugün Balıklı Göl'ün (Halil-ür Rahman Gölü de deniliyor) olduğu yere atılır. Bu sıra Allah'ın buyruğuyla ateş suya, odunlar balığa dönüşür. Hazreti İbrahim ise Balıklı Göl’ün hemen yakınındaki gül bahçesine düşer.

Şimdi gelelim resimlere...


BALIKLI GÖLÜN BAHÇESİ


BALIK GÖL CAMİİSİ


BALIKLI GÖL


ORADA PARA İLE YEMLER SATILIYOR ALIYORSUNUZ VE BALIKLARI BESLİYORSUNUZ O KADAR ÇOKLAR Kİ SİZ YEMİ ATTIĞINIZ ANDA BİR ARAYA TOPLAŞIYORLAR:)








HZ. İBRAHİMİN DOĞDUĞU MAĞARANIN GİRİŞİ  VE ALTTA Kİ RESİM DOĞDUĞU KÖŞE



BALIK GÖLÜN YAKINIDA BULUNAN HZ. EYÜP MAKAMI SABIRLARIN PEYGAMBERİ OLARAK BİLİNEN HZ. EYÜP 7 YIL BURADA YARALAR İÇİNDE YATMIŞ TEK BAŞINA BİR TEK KARISI GELİRMİŞ ZİYARETİNE HER TARAFI VICIK YARA OLSA BİLE HER GÜN ALLAHA ŞÜKRETMİŞ SONRA ALLAH TARAFINDAN SU FIŞKIRMIŞ VE BU SU İLE YIKANMASI SÖYLENMİŞ ETTİĞİ SABRIN MÜKAFATI OLARAK YIKANDIĞI ANDA TERTEMİZ İYİLEŞMİŞ..SUYUN ÇIKTIĞI KUYUNUN RESMİNİ GÖRMEKTESİNİZ. İÇERİYE GİRDİM VE ÇEKTİĞİ IZDIRABIN YERİNİ GÖRDÜM ANCAK FOTO ÇEKMEK YASAK OLDUĞUNDAN RESİMLEYEMEDİM İÇERİSİNİ REÇELLERİM...



Bir daha ki gezide Urfa ile devam edeceğiz:) bugün İstanbul hafif karlı mutlu salılar olsun reçellerim....:)

12 yorum:

VuslaT dedi ki...

çok teşekkür ederiz paylaşımınıza urfayı sayenizde gezdik. Teşekkürler.

Kuzununannesi dedi ki...

cok guzel yazı olmusssss recelcımmmmmm ellerıne saglık

birincisin dedi ki...

GÜZEL,GEZİLİP GÖRÜLESİ YERLER..TEŞEKKÜRLER REÇELİM..SEVGİLER:)

Gurme Şirine dedi ki...

merhaba
bende urfaya gitmiştim
senin gezdiğin durduğun foto çektiğin yerlerde bende yürüdüm
çok güzeldi oralar...
sevgiler canım...

pembe kekik dedi ki...

Ben gitmedim ama balıklı gölü görmeyi çok istiyorum.Çok güzel fotoğraflar ve çok güzel bir hikaye.Teşekkürler reçelim.Sevgiler:)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

reçelim ben geldim çok hoş anlatmışsın
ellerine ağlık
:))
ben sana geliyorum ama üye değilmişim yanlışlıkmı var anlamadım üye oldum
muhabbetle

ihlamurcum dedi ki...

Çok teşekkürler, süper bir paylaşım olmuş.Urfayı çok görmek istiyorum, inşallah kısmet olur.

eda dedi ki...

dunyanin ilk universitesinin olustugu yer Urfa ne guzel ! paylasiminiz için tesekurler sayenizde daha iyi tanidik urfayi

darkolivee dedi ki...

çok güzel görseller tatlım, eline sağlık
gitmiş gezmiş kadar oldum yani :)

teşekkürler
sevgiler

aysema dedi ki...

Çok yararlandım, güzel bir paylaşım olmuş...

hayatreceli dedi ki...

evet reçellerim haklısınız insanın kendi ülkesini gezmesi görmesi kadar güzel birşey yok:) her taşı toprağı kültürler medeniyeti bir ülkemiz var herks gezsin herkes görsün:))

sevgilerimleeeeeeeeee

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

benim eşim askerliğini urfa da yapmıştı fotoğrafları görünce o günleri hatırladım nostaljik oldu:))

Blogger tarafından desteklenmektedir.