İLK ÜNİVERSİTENİN TOPRAĞI HARRAN...

Mutlu Çarşambalar reçellerim, gezi postumuza devam ediyoruz Urfa yı parçalara böldüm bugün Harran dayız. İlk üniversitenin kurulduğu Harran. Eskiden bu toprak evlerde yaşarlarmış şimdilerde tabiki yok ama oranın ağası burayı işletme yapmış oraya gittiğinizde içlerine girebiliyor yöresel kıyafetlerini görebiliyor ve bahçesinde onlarla sonbet edip çay içebiliyorsunuz.
Tabi ki MIRA; oranın en özel ve en has tadı olan MIRA yı içmeden de oradan çıkmıyorusunuz. Biz birde nar ekşisi ile toz pul biberinden aldık, bilirsiniz oraların pek ünlüdür bu şeyleri..:)

Şimdi gelelim resimlere;

HARRANIN EVLERİ



HARRAN KADINLARI



KIYAFETLER O KADAR JANJANLI Kİ RENGARENK SORDUM KUMAŞLARI ÖZEL SURİYEDEN GELİYORMUŞ. GÜNLÜK BİLE ŞIKIR ŞIKIRLAR, YANİ O KIYAFETLERLE NASIL İŞ YAPIYORSUNUZ DEDİM OHOO BU NEKİ SEN BİDE BİZİ DÜĞÜNLERDE GÖR DEDİLER:)



BUNLAR AĞANIN GELİNLERİ SAĞDA Kİ DAHA YENİ EVLİ AMA HAMİLE KALMIŞ BİLE...





VEE AĞA TORUNLARININ SAYISINI BİLMİYOR ARTIK:)


AĞA HANIMI:) 


KURULAN İLK ÜNİVERSİTE Yİ GÖRÜYORSUNUZ...



VE SON KEZ KADINLAR UTANGAÇ, MAĞRUR Bİ OKADAR DA MERAKLI:)


BİR DAHA Kİ GEZİ POSTUMUZA SON KEZ URFA İLE DEVAM EDECEĞİZ. URFA O KADAR ZENGİN İÇERİKLİ Kİ YAYINLA YAYINLA BİTMİYOR:))

Hepinize kocaman sevgiler reçelişkolarım...Esen kalın:)

13 yorum:

begum begum huuu dedi ki...

inanılmaz bi yer medeniyetler toprağı şüphesiz... Çok etkileyici merakla bekliyorum devamını :)

begumyagci.blogspot.com

zeynep dedi ki...

İsteyipte bir türlü gidemediğim yerler olması nedeniyle de postlarını keyif ve merekla takip ediyorum , yine çok güzel resimler , teşekkür ederim , sevgiler.

Aysegul Uluc dedi ki...

cok guzel bilgiler ve fotograflar. paylastiginiz icin tesekkurler...

http://stylishtimes.blogspot.com

defne kurabiye dedi ki...

çok güzel bir yazı olmuş:)eşarpları aynı renk:)hepsinin:)Ağa hanımı olmakta zor yani:)valla gezmiş kadar olduk sayende:)

anne eli gibi dedi ki...

bende hep merak etmişimdir bu kıyafetlerle nasıl iş yaptıklarını demekki artık alışmışlar,bravo valla..
fotolara bakınca gitmiş kadar oldum sanırım:)

Medya dedi ki...

Benim memleket böyledir, daha çok bilinmeyen yönleri var, urfa anlatmakla bitmez :)
Ağa ve gelini gördüğünüz yerler hepsi arap kültüründen gelmektedir.
http://urfaliyiz.blogspot.com/

Kitap Eylemi dedi ki...

urfayı da merakla bekliyorum:)

hayatreceli dedi ki...

@begumcum bekle canım gelicek:))

@zeynepçim kimbilir kısmet olur inşallah sanada :)

@ayshe rose ben teşekkür ederim ziyaretin için:)

@defnecim bide canlı görsen gözelrini alıyor insanın:)

@anne eli gibi canım beğendiğine sevindim:)

@urfalı haklısın güzel yerler:)

@kitap eylemcisi canım zaten urfa buralar dün başlamıştım urfaya son bir post kaldı ve bitiyorr:))

Havlu Dantel Modelleri dedi ki...

bir gün gidip göreceğim inşallah, harika... Size gıpta ettim. :)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

gerçekten resimler o kadar güzel ki bu kış gününde gitmiş kadar oluyorum...

yaşamak direnmektir.. dedi ki...

sabahıma farklı bi hava kattı fena da olmadı hani :)) renkleri özlemişim teşekkür ederim :))

hayatreceli dedi ki...

bütün bu renkler bizim ülkemiz ve çok şanslıyız bence:))

birincisin dedi ki...

BU POSTLARIN SAYESİNDE BURALARI GİDİP GEZMEK İSTEĞİM ARTTI:)SEVG
İLER:)

Blogger tarafından desteklenmektedir.